Gissa position

Torneträsk med Njullá till höger? Du har slagit upp tältet strax utanför Björkliden (som kanske hade synts om det inte varit för dimman)?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
På tal om vattendroppar i luften... Var står fotografen?

Bilagor

• 1646_liten.jpg
    1646_liten.jpg
    57 KB · Visningar: 350
Svårt? Börjar det kanske att klarna lite nu? 1671_liten.jpg
Hade nog kunnat ställa in kameran bättre så att motljusbilderna inte blev så här mörka...

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Dunsjöfjället

Tjenare,

Tycker mig känna igen utsikten från Dunsjöfjället, dvs vi ser Ljungdalen (dalgången alltså) i förgrunden och Härjångsstöten, Helags i bakgrunden. Men jag har förvisso bara passerat där på vintern, så jag kan vara fel ute....

/ Stefan

Rätt!

Tjenare,

Tycker mig känna igen utsikten från Dunsjöfjället, dvs vi ser Ljungdalen (dalgången alltså) i förgrunden och Härjångsstöten, Helags i bakgrunden. Men jag har förvisso bara passerat där på vintern, så jag kan vara fel ute....

/ Stefan
Ja, jag står i överst i sluttningen rakt väster om Dunsjön. På #13450 ser vi alltså Stora Härjångsstöten till höger, på #13451 ser vi Sylarna, på #13452 Helags och på #13457 Torkilstöten och dalgången. Den ljusa fläcken längst till höger är Kläppens parkering.

Att kalla skådespelet med flera regnoväder i rörelse som det här panoramat bjöd på för vackert vore en underdrift.... Ett av de häftigaste som jag har upplevt.

Varsågod, stafettpinnen är din!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.