Gissa position

Dunsjöfjället

Tjenare,

Tycker mig känna igen utsikten från Dunsjöfjället, dvs vi ser Ljungdalen (dalgången alltså) i förgrunden och Härjångsstöten, Helags i bakgrunden. Men jag har förvisso bara passerat där på vintern, så jag kan vara fel ute....

/ Stefan
 
Rätt!

Tjenare,

Tycker mig känna igen utsikten från Dunsjöfjället, dvs vi ser Ljungdalen (dalgången alltså) i förgrunden och Härjångsstöten, Helags i bakgrunden. Men jag har förvisso bara passerat där på vintern, så jag kan vara fel ute....

/ Stefan
Ja, jag står i överst i sluttningen rakt väster om Dunsjön. På #13450 ser vi alltså Stora Härjångsstöten till höger, på #13451 ser vi Sylarna, på #13452 Helags och på #13457 Torkilstöten och dalgången. Den ljusa fläcken längst till höger är Kläppens parkering.

Att kalla skådespelet med flera regnoväder i rörelse som det här panoramat bjöd på för vackert vore en underdrift.... Ett av de häftigaste som jag har upplevt.

Varsågod, stafettpinnen är din!
 
Hmmm, inte mycket till ledtråd. Men jag får intrycket att sjön ligger på kalfjället och där finns ju inte många stora sjöar. Är vi på Sitasjaure kanske?
 
Nära, men inte helt rätt

Bra gissning. Vi är mycket riktigt uppe på kalfjället. Och naturen påminner helt klart om den runt Sitasjaure, men vi ska en bit söderut....

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.