Gissa position

Nasasjavvre i en tvärdal i västra delen av Guphervagge, jag har tältat där några gånger?

Bilagor

• nasas.jpg
    nasas.jpg
    34.1 KB · Visningar: 425
Hej, ursäkta att det dröjer lite, jag är ute på äventyr, men det verkar som att gissandet går på ändå.

Jireskalet var närmast, men ändå en god bit bort. Nedanför på östra sidan ser ingången till skalet ut så här:

gpmw43.jpg

Spännande gåta! Namnet "skal" förknippar jag med Västerbottenfjällen, men inte heller där finns det så många sådana dalgångar att välja mellan. Men dina fina bilder passar rätt bra på Trollskalet i Marsfjällen.

Men dina fina bilder passar rätt bra på Trollskalet i Marsfjällen.
Har själv varit där för en månad sen och tror du har gissat rätt.
Jag gjorde en dagsutflykt från Blerikstugan genom Trollskalet och badade i sjön i första bilden - det var en väldigt varm dag och det blev några bad till i Övre Bleriken.
Jag skall väl skriva liten om årets vandring här på utsidan, men det kan dröja liten...

Henning

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Men dina fina bilder passar rätt bra på Trollskalet i Marsfjällen.

Ja, det är helt rätt. Gick en runda runt Marsfjället med start/slut i Marsliden, Trollskalet var en höjdpunkt, både bokstavligt och bildligt. (Stenterrängen längs övre trollsjön på väg till grusstranden var ett riktigt bottennapp dock.)

Grusstranden syns bra i flygbilden. Trevligt med bilder från detta område som inte är med i tråden så ofta.

Här kommer en fin jokk. Vad heter den?

Bilagor

• IMG_20190723_181940 (1).jpg
    IMG_20190723_181940 (1).jpg
    48.7 KB · Visningar: 398
Den bilden blev inte gammal, för svaret är naturligtvis rätt. Jag kan inte minnas att Pär någonsin tvekat eller gissat fel på en bild. Få se vad han nu hittar åt oss.

Den bilden blev inte gammal, för svaret är naturligtvis rätt. Jag kan inte minnas att Pär någonsin tvekat eller gissat fel på en bild. Få se vad han nu hittar åt oss.

Jodå, nog har jag gissat fel några gånger i den här tråden - och tvekar gör jag för det mesta...

Här kommer en bild på en episkt makalös tältplats - men var hittar man den?

Bilagor

• kjhgkhjkjhg.JPG
    kjhgkhjkjhg.JPG
    70 KB · Visningar: 371
Halvvägs upp på Biellorihppe?

Hmmm, ser helt klart ut som den lilla gräsytan som man passerar på vägen upp mot Biellorihppe med start nere i Sarvesvagge om man följer kammen upp mot toppen 1608.....samma lilla tältplats i så fall som jag hade bild på i denna tråd för ett gäng månader sen :)

/ Stefan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.