Gissa position Stockholms län

Hur är maten på värdshuset?

Vår står fotografen på bilden nedan?

Thure
OI003754.JPG

Vild chansing utan tillgång till kartor. Kan vara Kaninholmen vi ser. Och då kanske du står på Orhems-sidan och fotar mot Stortorp?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Saltsjön går från Norrström till Lilla Värtan/Fjäderholmarna ungefär. Det ger oss inte så många vikar att välja bland. Jag har nu nagelfarit alla vikar men kan inte hitta den lilla ön/kobben med huset som syns i din bild. Tills vidare får jag gissa på att det är Libertas vi ser

Du får inkludera vikar i lilla Värtan i bild/kartsöket. Jag trodde Saltsjön kunde beteckna hela Östersjön men där verkar jag ha fel.

Thure

Om Edsviken kan kallas en vik av Lilla Värtan så skulle det kunna vara Jungfruholmen i bild. Då är det Falkberget vi ser i bakgrunden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips