Gissa position Stockholms län

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Hur är maten på värdshuset?

Vår står fotografen på bilden nedan?

Thure
OI003754.JPG

Vild chansing utan tillgång till kartor. Kan vara Kaninholmen vi ser. Och då kanske du står på Orhems-sidan och fotar mot Stortorp?

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Saltsjön går från Norrström till Lilla Värtan/Fjäderholmarna ungefär. Det ger oss inte så många vikar att välja bland. Jag har nu nagelfarit alla vikar men kan inte hitta den lilla ön/kobben med huset som syns i din bild. Tills vidare får jag gissa på att det är Libertas vi ser

Du får inkludera vikar i lilla Värtan i bild/kartsöket. Jag trodde Saltsjön kunde beteckna hela Östersjön men där verkar jag ha fel.

Thure

Om Edsviken kan kallas en vik av Lilla Värtan så skulle det kunna vara Jungfruholmen i bild. Då är det Falkberget vi ser i bakgrunden.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.