Gissa position Stockholms län

#240

Bör vara från Söderarms skärgård där man ser den typiska Manskärsmasten en kustradarstation som ses vid omkring faktiskt ända till Mariehamn.

Svårt att veta från vilken ö du fotograferat men det fins ett hus till vänster i bild. Jag gissar på Hultskäret eller Långskär i södra delen av Söderarms skärgård.

Thure
 
Ytterliggare en bild

Imponerad det är Söderarmsskärgård och det är Manskärsmasten.

Ny bild så att även vi dödliga kan gissa ;-)

204776350_b497a77748_o.jpg


204777075_7cca53d18f_o.jpg
 
Senast ändrad:
#240

Får det till Kläppen efter dina ytterligare bilder Magnus.

Jag jobbar vidare med Anders bilder. Berget till vänster i förstoringen kan vara en ledtråd liksom att det finns många landförtöjda segelbåtar, kanske är det ett naturreservat t ex nära Träskö Storö eller Lådanarkipelagen.

Återkommer med flera gissningar där.

Thure
 
#229

Varmare stuga än en bastu borde det inte finnas bland stiftelsens fastigheter. Men de har många bastubyggnader. På den undre bilden ser jag ingen stuga. Jag har spekulerat lite i att den övre bilden skulle kunna föreställa Stora och Lilla Kalholmen till höger. I så fall skulle det kunna vara bastun på Stora Kalholmen man skymtar.

Men jag får inte ihop alla bitar i bilden med kartor och flygbilder. Kanske finns någon annan gissare som kan bringa klarhet. Torbjörn?

Thure
 
#229

Bastu: Enligt hemsidan har Skärgårdstiftelsen 11 st. Några kan man ta bort på en gång och runt Möja finns det kanske 3st: Träskö, Stora Kalholmen och nån till. Man jag får inte ihop'et!
 
229

Ja ni är nära. Bastun kan skymtas på förstorade bilden långt till höger.
Ena bilden är tagen i nordvästlig riktning. Den andra i sydvästlig...
 
Teori #229

Om bastun ligger på Ostholmen söder om Möja i Träskö Storöområdet skulle bilderna kunna vara tagna från Hemös västra strand (en bit upp i talltoppshöjd) ca 300 m norr om sydspetsen i nordvästlig riktning mot Högböte och Ostholmen respektive i sydvästlig riktning mot Lilla Mörskäret Stora och Lilla Tallkobben m fl.

Thure
 
Var tror ni

bilden är tagen och vad heter ön till höger respektive vänster?

Thure
 

Bilagor

  • IMG_2868.jpg
    IMG_2868.jpg
    168.2 KB · Visningar: 376
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.