Gissa position Stockholms län

Bör vara från Söderarms skärgård där man ser den typiska Manskärsmasten en kustradarstation som ses vid omkring faktiskt ända till Mariehamn.

Svårt att veta från vilken ö du fotograferat men det fins ett hus till vänster i bild. Jag gissar på Hultskäret eller Långskär i södra delen av Söderarms skärgård.

Thure

salgo60

Avstängd
Ytterliggare en bild

Imponerad det är Söderarmsskärgård och det är Manskärsmasten.

Ny bild så att även vi dödliga kan gissa ;-)

204776350_b497a77748_o.jpg

204777075_7cca53d18f_o.jpg

Senast ändrad:

Får det till Kläppen efter dina ytterligare bilder Magnus.

Jag jobbar vidare med Anders bilder. Berget till vänster i förstoringen kan vara en ledtråd liksom att det finns många landförtöjda segelbåtar, kanske är det ett naturreservat t ex nära Träskö Storö eller Lådanarkipelagen.

Återkommer med flera gissningar där.

Thure

Varmare stuga än en bastu borde det inte finnas bland stiftelsens fastigheter. Men de har många bastubyggnader. På den undre bilden ser jag ingen stuga. Jag har spekulerat lite i att den övre bilden skulle kunna föreställa Stora och Lilla Kalholmen till höger. I så fall skulle det kunna vara bastun på Stora Kalholmen man skymtar.

Men jag får inte ihop alla bitar i bilden med kartor och flygbilder. Kanske finns någon annan gissare som kan bringa klarhet. Torbjörn?

Thure

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Bastu: Enligt hemsidan har Skärgårdstiftelsen 11 st. Några kan man ta bort på en gång och runt Möja finns det kanske 3st: Träskö, Stora Kalholmen och nån till. Man jag får inte ihop'et!

229

Ja ni är nära. Bastun kan skymtas på förstorade bilden långt till höger.
Ena bilden är tagen i nordvästlig riktning. Den andra i sydvästlig...

Teori #229

Om bastun ligger på Ostholmen söder om Möja i Träskö Storöområdet skulle bilderna kunna vara tagna från Hemös västra strand (en bit upp i talltoppshöjd) ca 300 m norr om sydspetsen i nordvästlig riktning mot Högböte och Ostholmen respektive i sydvästlig riktning mot Lilla Mörskäret Stora och Lilla Tallkobben m fl.

Thure

Var tror ni

bilden är tagen och vad heter ön till höger respektive vänster?

Thure

Bilagor

• IMG_2868.jpg
    IMG_2868.jpg
    168.2 KB · Visningar: 447

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips