Gissa position Stockholms län

Helt korrekt Peter

Viken precis bredvid Nynäs segelklubbs lokaler. En bra iläggningsplats för kajaker för övrigt.

Och det äger sin riktighet vad gäller Villa Sjövik och Televerket. En mycket fin kåk som jag själv faktiskt hade möjlighet att bo i under några dagar på 90-talet. Vem som äger den numera har jag dessvärre inte någon koll på tyvärr.
 
Bild #1267

Var är denna bild tagen?

Trängde mig före i bildkön men tänkte att du inte har en bild på lager eftersom du inte lagt in nån Peter.

Thure
 

Bilagor

  • P1000784.JPG
    P1000784.JPG
    213.6 KB · Visningar: 241
#1267

Intressant plats, men jag tror aldrig jag varit där.

Med tanke på var Thure brukar hålla till kan jag tänka mig att det är nånstans vid Söderbysjön i Nacka, kanske resterna av någon sjösänkning?
 
Ledtråd #1267

Bilden är tagen utmed en vandringsled där bilden nedan är tagen någon eller ett par timmars vandringsväg från #1267.

Thure
 

Bilagor

  • P1000753.jpg
    P1000753.jpg
    50.2 KB · Visningar: 233
#1267

Inte lätt, sjön ser ju ut som ganska många sjöar, både i Roslagen och på Södertörn.

Men det måste ha funnits en anledning att spränga fram den stigen och jag gissar på att det har med bergsbruk att göra snarare än sjösänkning. Utö var då en möjlighet tills bilden med sjön kom....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.