Gissa leden

Bohusvals (6-) på Svaneberget (i Sotenäs)?

Bohusvals är fel, 6- är fel och Svaneberget är fel. Men Sotenäs stämmer! :)

Detta är en led som jag tror får oförtjänt få bestigningar trots att den är så fin. Dels är den inte med i förföraren, utan endast i bohusguiden från 2002, och dels ligger den på en sidovägg. Sprickan till höger i bild är en grad 6 som jag inte vågade mig på, sprickan som jag ledade upp är endast grad 5.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Vad trevligt! Ävja är ju jättefint. Brukar åka dit tidigt på säsongen och öva runouts :).

Någon som vill bidra med en bild?

Ävja är ju en riktig klassiker, och då tänker de flesta på stora väggen. Lilla väggen är minst lika fin, dock lite hårdare. (vilket ju också kan vara en fördel)

Jag bidrar igen då, den här borde vara lättare. Både riktigt fin led, och en über-klassiker:

Foto0330.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.