Gissa leden

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Bohusvals (6-) på Svaneberget (i Sotenäs)?

Bohusvals är fel, 6- är fel och Svaneberget är fel. Men Sotenäs stämmer! :)

Detta är en led som jag tror får oförtjänt få bestigningar trots att den är så fin. Dels är den inte med i förföraren, utan endast i bohusguiden från 2002, och dels ligger den på en sidovägg. Sprickan till höger i bild är en grad 6 som jag inte vågade mig på, sprickan som jag ledade upp är endast grad 5.

Vad trevligt! Ävja är ju jättefint. Brukar åka dit tidigt på säsongen och öva runouts :).

Någon som vill bidra med en bild?

Ävja är ju en riktig klassiker, och då tänker de flesta på stora väggen. Lilla väggen är minst lika fin, dock lite hårdare. (vilket ju också kan vara en fördel)

Jag bidrar igen då, den här borde vara lättare. Både riktigt fin led, och en über-klassiker:

Foto0330.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips