Gissa leden

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Rapunzel på Skålfjell, Nissedal. 270 m vandring och 10 m klättring som jag minns det:)

Snyggt prickat!

"Vandring" är dock ganska elak beta. Större delen av leden är ren friktion på smågrusig klippa med runt 10m mellan små kamplaceringar. Visst är det lätta grader (från 3 upp till kanske 5+ när det är som värst), men onekligen spännande.

Jaha, här klättrar en rysk psykolog för första (och möjligen sista) gången...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    176.3 KB · Visningar: 459

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Här kommer det en led som förhoppningsvis är svårare än vad det brukar bli när jag lägger upp leder. ;)

Foto0262-1.jpg

Så vilken led är det jag har klättrat?

Typiskt att jag skulle missa Rapunzel!
Det måste vara den mest lätt-identifierade leden jag gjort. Trodde först att du knyckt bilden från mitt album! :)

Lite kuriosa: En bit till höger om Rapunzel gå en led som heter "Det står ett ensamt träd i graniten" Undrar hur de tänkte där...?

Rapunzel på Skålfjell, Nissedal. 270 m vandring och 10 m klättring som jag minns det:)
Jag har varit på Rapunzel 6-7 gånger med olika replag, och gjort hela leden 3 gånger, tror jag.
Och jag brukar ha en del problem med ut-toppningen. Fast jag kanske bara går fel väg?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.