Finns det ett problem med ”Gissa position”?

Problemet jag ser med den och knivtråden är att de öht syns på topplistan. Tycker de är så stora att folk ändå hittar dem om man vill se dem. De tar plats från andra intressantare, mindre och nyare trådar. De behöver inte pushas ut på förstasidan för att synas.

Har tagit paus på obestämd tid från "Gissa position" så egentligen har jag nog ingen talan.... :)

När jag var mer aktiv fick jag dock känslan av att det var många som besökte tråden regelbundet men som aldrig någonsin gissade.

En tanke jag hade var att någon gång ibland lägga upp en relativt trådens nivå ovanligt lätt bild och uppmana de som känner att de har gissat rätt flera gånger att vänta ett halvt dygn eller så. Tänker att det kan vara ett sätt locka nya gissare.

Att försöka att enas om mer detaljerade regler (som vem som lägger upp nästa bild, hur ledtrådar ska se ut, hur lång tid det får ta till svar, om bara bilder från Sverige är välkomna, o.s.v.) tror jag är kontraproduktivt då åsikterna lär vara mångga och en del säkert skulle känna sig mindre välkomna.

Men kul att ni håller tråden igång! För mig har den har varit inspirerande och lärorik.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag tipsade nyss Dako om hur bilderna på "gissa" kan göras lite mer intressanta. Jag skrev:

"Ingen gissning men ett litet tips som kanske kan göra de uppladdade bilderna lite mer intressanta. Det är riktigt Daniel att upplösningen inte blir den bästa när du laddar upp bilden i tråden. Du kan då ladda upp din bild på ”Mina bilder” och få en högupplöst bild. På ”Gissa” kan du sedan länka till bilden som exempelvis denna bild från dig - https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=63514
Det går även att länka till stort format. Denna länk hittar man under "Redigera" - ”Bildinformation”."

Här är ett exempel på ett stort format - https://www.utsidan.se/obj/photo/ad/ad88aed5b417fe16d70cac2bda914b6c.jpg

För att få ett stort format får förstås originalbilden inte vara liten. Maxstorleken på "Mina bilder" är 30MB.

Vem kan gissa var det är?
гори.jpg

Samma bild står på mitt lediga lokaler Malmö och jag kan fortfarande inte ta reda på var den är.

Bilagor

• 1605267830731.png
    1605267830731.png
    312 bytes · Visningar: 168
  • 1605267926473.png
    1605267926473.png
    312 bytes · Visningar: 164
Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar