Gissa leden

Rapunzel på Skålfjell, Nissedal. 270 m vandring och 10 m klättring som jag minns det:)

Snyggt prickat!

"Vandring" är dock ganska elak beta. Större delen av leden är ren friktion på smågrusig klippa med runt 10m mellan små kamplaceringar. Visst är det lätta grader (från 3 upp till kanske 5+ när det är som värst), men onekligen spännande.

Jaha, här klättrar en rysk psykolog för första (och möjligen sista) gången...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    176.3 KB · Visningar: 444

Aktuellt

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.
Här kommer det en led som förhoppningsvis är svårare än vad det brukar bli när jag lägger upp leder. ;)

Foto0262-1.jpg

Så vilken led är det jag har klättrat?

Typiskt att jag skulle missa Rapunzel!
Det måste vara den mest lätt-identifierade leden jag gjort. Trodde först att du knyckt bilden från mitt album! :)

Lite kuriosa: En bit till höger om Rapunzel gå en led som heter "Det står ett ensamt träd i graniten" Undrar hur de tänkte där...?

Rapunzel på Skålfjell, Nissedal. 270 m vandring och 10 m klättring som jag minns det:)
Jag har varit på Rapunzel 6-7 gånger med olika replag, och gjort hela leden 3 gånger, tror jag.
Och jag brukar ha en del problem med ut-toppningen. Fast jag kanske bara går fel väg?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips