Gissa leden

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Bohusvals (6-) på Svaneberget (i Sotenäs)?

Bohusvals är fel, 6- är fel och Svaneberget är fel. Men Sotenäs stämmer! :)

Detta är en led som jag tror får oförtjänt få bestigningar trots att den är så fin. Dels är den inte med i förföraren, utan endast i bohusguiden från 2002, och dels ligger den på en sidovägg. Sprickan till höger i bild är en grad 6 som jag inte vågade mig på, sprickan som jag ledade upp är endast grad 5.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Vad trevligt! Ävja är ju jättefint. Brukar åka dit tidigt på säsongen och öva runouts :).

Någon som vill bidra med en bild?

Ävja är ju en riktig klassiker, och då tänker de flesta på stora väggen. Lilla väggen är minst lika fin, dock lite hårdare. (vilket ju också kan vara en fördel)

Jag bidrar igen då, den här borde vara lättare. Både riktigt fin led, och en über-klassiker:

Foto0330.jpg

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.