Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri

Nu fått batterier men oklart varför dessa fungerar och ej mina egna ? den startade på halv laddade och org är bara på 1000 mah 1.2 V men mina var 2600 x2 och ändå startade den ej .
Men nu kollar jag alla som är laddade med ficklampa att de lyser starkt innan de används eller så laddar jag upp dem mer direkt före anv.

Bra att det fungerar med originalbatterier så du kan utesluta att det är fel på din Garmin 64 st.......
Bara köra på och testa vidare......

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nu är allt fixat utom att beräkna hur mkt ström den kommer vilja ha om man stänger av satelit(när man ej anv tex raster samt då man går på välmarkerad led och ej behöver den) och har spårning på minimum samt ej mkt ljus på.
Har med mig org NIMH nya 5000 mah +2600 mah PB och sedan hur många AA märkesbattei?
PB ska även räcka till en S.PH med 4500 efektiva mah av batteriet Telefonen behöver ju ej vara på mer än vid ev mobiltäckning för kolla väder och E-post och ska vara reserv när GPS ev ej fungerar GPS Garmin 64 st Telefon moto E7(lämnar solcell hemma då ej fung bra förra året och väger nog ca 3-400 gr)
Har ju även klocka och kompass och sv pappers utskr på karan som reserv samt går ju kolla med andra vandrare var man är då det är på en ganska vanlig led jag ska gå.

Garmin 64 st strömslukare?
Var lite anv spår avst.,alla energiinst.,endast ca 80 h på med ca 15000 mah strömförb.
Kan detta vara normalt kommer den Aldrig mer att anv utan tillgång till el utag och ca 500 gr kunde sparats in på vikt

Strömsnålast av liknande Garminmodeller har varit Etrex utan finesser som touchscreen. Det som brukar dra ström är displayen speciellt om det är belysning på. Om man bara registrerar färdspår drar GPSen inte så mycket ström men om man regelbundet tittar på kartor zoomar etc så drar den betydligt mera. Temperaturen (kallt väder) har också betydelse för strömförbrukningen. Finns andra GPS-varianter med mindre batterianvändning som man kan använda för att bara registrera färdspår t ex GPS -puck.

Minst batterivikt t ex på långa fjällvandringar drar liknande Garminmodeller om man använder litiumbatterier ( icke laddningsbara).

Thure

Jag hade även spårning helt avstängd.
2 st litium 5000 mah + 1 2600 litium
Ev skulle jag tagit ur NIMH när dessa var slut nu lite ladd förluster och sladd blev grovt böjd när jag böjde mig efter vatten i bäckar.
Det enda jag gjorde var att mäta avstånd,lägga in övernattningsplatser,samt se var jag var med gps men endast ca 1-2 gr /h.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips