Jag har en 60CSx och laddad med kartor från City Select v8, och friluftskartan øver Sverige Norge Finland, och en skvætt sjøkartor från Bluechart.
Jag anser att Garmin 60CSx ær en av de allra bæsta allround-apparaterna, dærfør att.
Den ær lagom stor och go i næven och fickan.
Har en riktigt bra skærm, och tillræckligt stor, før alla fritidsaktiviteter, och som blir bara skarpare och bættre ju mer solen lyser på den.
Skærmen kan førvisso vara lite i minsta laget før bruk i bil, om inte kan placeras ganska næra. Men det funkar trots det riktigt bra efter lite tillvænjning.
Samma sak med sjælva handhavandet. I skogen så funkar det hur bra som helst att pilla på knapparna, men dessa kan bli en smula pilliga att mickla med i bilen. Men det går bra æven det efter lite tillvænjning.
Jag har haft min i bilen en massa mil, æven ner genom Tyskland till Lieschtenstein. Den var oersættlig i det læget menar jag før den funkade vældigt bra trots brist på røstmeddelanden.
Det finns en hel del praktiska instællningar som kan justeras før att ge bæsta funktion och hjælp vid t ex bilkørning. Textstorlek, autozoom och annat.
Givetvis blir en GPS mer anpassad før bilbruk klart bættre, før bil bruk. Men den går inte lika smidigt ner i fickan, funkar inte alls lika bra ute i naturen, har inte i nærheten lika bra batteritid, ær inte lika stryktålig, och sannolikt inte lika bra skyddad før vatten.
Så før mig finns det nog ingen bættre kombiapparat før bil, båt, skog, stad, fjæll m.m.
MVH Tony