Extra väskor till höftbältet?

Letat att tag efter mindre extra väskor att fästa på höftbältet till min Berghaus ryggsäck. Något enkelt att fästa med kardborre i öglorna som finns där. Extra utrymme för småsaker som man vill komma åt med ryggsäcken kvar på ryggen. Snus, plåster, småplock. Kanske en mindre vattenflaska.

Tips någon?

De här är enkla, lätta och passar alla bälten (inga kardborrfästen, man bara trär på dem, vilket jag själv tycker är en fördel). Hyfsat regntäta. Hållit bra. Uppskattar nyckelfästet, som jag har min lilla victorinox-kniv i.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hur fungerar det att beställa från UK nu efter Brexit?
Ultralight Outdoor Gear sa:
Brexit 1st January 2021
Thank you to our valued customers in the EU for your continued support.
For EU orders placed from 1st January 2021, we will no longer charge UK VAT (sales tax). You will be charged your local sales tax on entry to your country and could be charged duty on products manufactured outside the EU and UK.
Har inte själv beställt något därifrån efter 1/1, så jag vet inte hur (o)smidigt detta fungerar i praktiken. Återkoppla gärna!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.