Boende i stuga, 1st dum fråga

Skall för första gången bo i fjällstuga därav problemet. Flickvännen tar sommarsovsäcken, och jag vill inte släpa på vinterdition,, kan man ha med sig vanliga hederliga lakan och hoppas man får ett täcke??

Då får du nog ligga under lakanet. Täcken förekommer normalt inte i stugorna vad jag vet...... Men en liten smidig sommarsäck av något volymfabrikat (ex Everest) kostar ju inte så många kronor. En sådan duger ju gott om man ligger inomhus...om man nu inte är jättefrusen.
Köpte själv några sådana säckar, visserligen Haglöfs men vad jag minns så rörde det sig inte om mer än några hundringar. Används just till sånt som du beskriver + att barnen använt dom vid såna där "pappa-får-vi-sova-i tält-i-trädgården" övningar.

Lycka till
P

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
I STF:s fjällstuga räcker reselakan

cjonsson; sa:
Skall för första gången bo i fjällstuga ... hoppas man får ett täcke??
Om du med fjällstuga syftar på STF:s stugor i svenska fjällen så finns det gosiga täcken/filtar och kuddar till gästerna. Det räcker om ni tar med reselakan. Det kostar ju ändå 160 - 220 spänn per natt så se till att få valuta för pengarna- lämna den onödiga sovsäcken hemma.

Se http://www.stfturist.se/bra.asp för mer info.

Per, vilka stugor har du sovit i som saknat täcken??

Förmodligen så menade jag väl bara vindskyddet i Mieskentjakke......:)
Skämt åsido..menar du verkligen att det finns täcken/filtar i ALLA STF-stugor?

P
[Ändrat av Krux 2002-07-28 kl 00:51]

Varmt..

Har visserligen bara bott i "riktig" stuga en enda gång (Njunjes på Padjelantaleden) men den natten eldade man på som bara den. Filtar fanns - helt onödigt. Sovsäck gick inte att använda i värmen, så jag lade mig i farstun, där var det drägligt kallt.

Min slutsats är att för en stugtur räcker det med en lakanspåse. Räkna med att det finns filtar och madrass i stugorna. F.ö. är en ficklampa bra att ha, det blir rätt mörkt i stugorna.

Lämna sovsäcken hemma

Hej

Jag har legat i STF:s fjällstugor vid flera tillfällen. Det har aldrig saknats några täcken! Ta endast med dig lakan så slipper du bära på en sovsäck.

Mvh Henrik

Tack

Vintersovsäcken lämnar vi hemma, och istället tar vi med oss träningskläder och OL skor. Skall bli kanon att få bada bastu efter en löptur på kvällen. Åker senare idag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips