Billig stålramshoj för långfärd?

Hej! Ett nytt inlägg om cykel val, jag hade tänkt köpa en marin muirwoods men modellen fanns inte i min strl och 2009 modeller kommer i aluminiumram, tänkte kolla om någon vet någon liknande hoj för ca 5 tusen, med stålram förstås.
Hojen ska vara för mindre "långfärd" typ 2-4 veckors tripp.

Tack på förhand / L

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Synd om Marin lämnar stålramarna. Har själv föregångaren till muirwoods (bear valley ltd), som jag är väldigt nöjd med. Vet inte om det finns så många fler MTB:s som görs med stålram.

Ska kolla länkarna. Jag har också en bear valley men ramstrl är för liten, skulle ni satsa på en aluminiumram istället pga av sortimentet på stålramar?

Mtbramar

i stål finns det flera mindre tillverkare som producerar i England, Tyskland, USA. Men i och med små serier tror jag det blir svårt att matcha priserna på Taiwan eller Kinaproducerade aluramar.

Thorn låter också producera stålramar i fjärran östern.

Thure

Kollade med cykelnetto som säljer Marin o fick svaret:

Du skall inte lyssna på en massa rykten :) Muirwood kommer med stålram!

Tänker köpa en tack vare stålramen o att det inte är någon dämpad framgaffel så hoppas det stämmer:

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.