Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken?

Säljes:

hammock kit
DD hammocks kit med nedstående
DD Travel Hammock
DD Tarp
DD Sleeve
samt ett par tree huggers
knappt använd. kollar intresse.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har också spenderat vintern på Youtube och kollat på hängmattor.

Amok Draumr. En lite annorlunda hängmatta som jag fattat tycke för.
Anledningen är att i denna kan man sova på mage om man vill samt att man kan använda den till som en skön "fåtölj" genom att dra i snören och spänna upp den så man får ryggstöd samt sänka för benen. Verkar klockren! Dock tar den mer plats under tarpen då man ligger på tvärs och inte längs med i samma riktning som linan man hänger upp den i.

Vad tror ni? Någon som testat?

Skickat från min C6903 via Tapatalk

För att bara hänga sommartid behövs ingen underblanket. räcker med vanligt liggunderlag och sovsäck.

rekommenderar ett snakeskins för ihoppackningen och längre treehuggers än de som medföljer HH expediton. Ett par karbinhakar underlättar också.

Tack för era svar.

Det verkar som att det är billigare att beställa från HHs egna sida än svenska leverantörer.

Finns ju massor med hammockar, nu får jag hålla fast vid HH om jag inte ska bli galen ☺. Vikten är jag inte så orolig över. Går idag med ett 3kg tält. HH väger ca 1.5 så jag går ner i vikt med hälften.

Det är skönt att höra att det räcker med ett vanligt liggunderlag för att bo bekvämt på sommaren. Kanske skippar en under quilt nu i första beställningen och gör min egna utvärdering.

Lägger sedan till over/under quilt och stor Tarp om jag ser behovet.

Hoppas detta blir bra. Ser fram emot våren och de första kalla nätterna att uthärda bara för man är så pepp ☺

Här har du ett sympatiskt Svenskt företag du kan köpa Hennessy Hammock och annat från, har själv handlat därifrån, mycket bra ställe!: http://www.momojord.se/butik/#hennessyhammock

Mvh troswe

Ett alternativ som jag ska testa i år är warbonnet ridgerunner.
En sk bridgehammock.
Har tidigare haft hh Explorer och warbonnet Blackbird xlc.

Väldigt lätt att bygga egen hammock annars. Detta tog mig ett par timmar att bygga, och jag är inte bra på att sy :)

Bilagor

• DSC02698-X2.jpg
    DSC02698-X2.jpg
    74.4 KB · Visningar: 1,090
  • DSC02699-X2.jpg
    DSC02699-X2.jpg
    80.9 KB · Visningar: 1,204
  • DSC02700-X2.jpg
    DSC02700-X2.jpg
    57.5 KB · Visningar: 1,205
  • DSC02697-X2.jpg
    DSC02697-X2.jpg