Bergans Powerframe

Om det är det vänstra plastspännet framifrån sett så tycker jag att den ser felvänd ut. Dra ur remmen , vänd på plastdelen och dra tillbaka remmen igen . Låser det nu?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Hos Friluftsvaror hittade jag ett extra stort regnöverdrag i grönt, det mäktade en 130l säck med liggunderlag på utsidan.

EDIT Hoppsan, svarade visst på nio år gammalt inlägg EDIT

Har du kikat på Exped Expedition 100. Jag har själv en 80L och den är riktigt bra, fick ersätta min Arcteryx Borra 80. Saknar man utvändiga fickor är det enkelt att montera. Tål mycket vikt men är något kg lättare än Powerframe och vattentät på riktigt. 3600 kr ungefär på nätet.

Hej.
Finns det någon butik i stockholm som säljer den här säcken? Jag har redan kollat med alla dom "vanliga"...dvs typ Naturkompaniet mm.

Eller finns det någon person som har den och vill låta mig ta en titt?

Ni som har provat den, är det en bra säck? prisvärd? hållbar?

Tar gärna emot andra tips om ryggsäckar (Obs MINST 90 liter och grön till färgen)

Tack! //Jenny

Angående regnskydd så använder jag Haglöfs största. Köpte på XXL men jag har sett det på andra ställen också.

http://www.xxl.se/vildmark/ryggsack...s-regnskydd-90-120l/p/1091118_1_style#details

Bra regnskydd - men inte billiga nog för att motivera den gigantiska reklamlogga-blaffan...
Jag köpte ett GraniteGear StormCellPackfly XL från Outnorth - funkar lika bra,
men utan bautareklamskylten. Dessutom kampanjad för närvarande - så endast 128 kronor. :cool:

Tack för svaren!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.