Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Bergans Powerframe

Om det är det vänstra plastspännet framifrån sett så tycker jag att den ser felvänd ut. Dra ur remmen , vänd på plastdelen och dra tillbaka remmen igen . Låser det nu?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hos Friluftsvaror hittade jag ett extra stort regnöverdrag i grönt, det mäktade en 130l säck med liggunderlag på utsidan.

EDIT Hoppsan, svarade visst på nio år gammalt inlägg EDIT

Har du kikat på Exped Expedition 100. Jag har själv en 80L och den är riktigt bra, fick ersätta min Arcteryx Borra 80. Saknar man utvändiga fickor är det enkelt att montera. Tål mycket vikt men är något kg lättare än Powerframe och vattentät på riktigt. 3600 kr ungefär på nätet.

Hej.
Finns det någon butik i stockholm som säljer den här säcken? Jag har redan kollat med alla dom "vanliga"...dvs typ Naturkompaniet mm.

Eller finns det någon person som har den och vill låta mig ta en titt?

Ni som har provat den, är det en bra säck? prisvärd? hållbar?

Tar gärna emot andra tips om ryggsäckar (Obs MINST 90 liter och grön till färgen)

Tack! //Jenny

Angående regnskydd så använder jag Haglöfs största. Köpte på XXL men jag har sett det på andra ställen också.

http://www.xxl.se/vildmark/ryggsack...s-regnskydd-90-120l/p/1091118_1_style#details

Bra regnskydd - men inte billiga nog för att motivera den gigantiska reklamlogga-blaffan...
Jag köpte ett GraniteGear StormCellPackfly XL från Outnorth - funkar lika bra,
men utan bautareklamskylten. Dessutom kampanjad för närvarande - så endast 128 kronor. :cool:

Tack för svaren!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips