Bergans Powerframe

Mina modifieringar av powerframesäcken

Efter använt säcken en tid har jag bytt ut följande delar, efter dessa modifieringar är jag riktigt nöjd med den.

"Plastplupparna" under ramen, som snabbt går sönder vid användning är ersatta med möbelfötter av gummi som köptes på clas ohlson. Jag hamrade ner dem med den koniska sidan inne i ramen. De sitter riktigt bra och slits inte alls lika mycket som originalet i plast.

Jag har även bytt ut clipsen som håller spänningen i toppstramarna, mot kraftiga YKK varianter i plast som jag köpte på shelby.fi då originalen i metall lätt böjer sig när man lastar ordentligt i säcken. Utöver detta har jag även flyttat ut toppstramarna längre ut på ramen, vilket ger en brantare vinkel när jag har säcken på ryggen.

Bilagor

• DSC01047.jpg
    DSC01047.jpg
    56.2 KB · Visningar: 712
  • DSC01043.jpg
    DSC01043.jpg
    70.5 KB · Visningar: 686
De nya platspluttarna under ramen ser bra ut. Jag kanske ska sluta störa mig på leran som samlas i det öppna röret när pluttarna är bort och göra samma modifiering... :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips