Megastor säck till pytteliten tjej

Odd bor i Östhammar, jag bor i Västerås och har en kort ram som man kan hänga på lämplig Haglöfssäck på, Alaska, Grönland eller Baltoro, beroende på antal liter man kan behöva.

Jag har en powerframe. Bytte den mot den komradio. Den har hög egenvikt och är jättestor. Tror verkligen inte att den kommer att fungera om du är 165. Den kräver också ganska breda axlar samt rejält med rondör kring höften. Skulle kalla detta en fullstor herrsäck. Jag har gått med två söner en hel del i fjällen och jag skulle aldrig i min tid bära så mycket på en sån tur. Blir alldeles för tungt och orörligt.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej

Innan man adderar storlek och vikt skulle jag vilja slå ett slag för att försöka anpassa innehållet så att det är optimerat gällande funktion (att inte ta med "bra att ha saker ") samt gällande vikt och volym. Jag sålde mitt HB Nallo 4GT, nu har jag ett Anjan 2GT om jag går med sonen (11år i höstas).
Vi har lätta sovsäckar och liggunderlag, köket är enbart för att koka vatten och även det lätt. Nu kan sonen bära själv men ingen av oss vinner på att tyngas ner av tunga ryggsäckar.

Jag har tidigare gått med 100+ säckar men har ändrat tankemönster.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips