Bergans Powerframe

Mina modifieringar av powerframesäcken

Efter använt säcken en tid har jag bytt ut följande delar, efter dessa modifieringar är jag riktigt nöjd med den.

"Plastplupparna" under ramen, som snabbt går sönder vid användning är ersatta med möbelfötter av gummi som köptes på clas ohlson. Jag hamrade ner dem med den koniska sidan inne i ramen. De sitter riktigt bra och slits inte alls lika mycket som originalet i plast.

Jag har även bytt ut clipsen som håller spänningen i toppstramarna, mot kraftiga YKK varianter i plast som jag köpte på shelby.fi då originalen i metall lätt böjer sig när man lastar ordentligt i säcken. Utöver detta har jag även flyttat ut toppstramarna längre ut på ramen, vilket ger en brantare vinkel när jag har säcken på ryggen.

Bilagor

• DSC01047.jpg
    DSC01047.jpg
    56.2 KB · Visningar: 710
  • DSC01043.jpg
    DSC01043.jpg
    70.5 KB · Visningar: 683
De nya platspluttarna under ramen ser bra ut. Jag kanske ska sluta störa mig på leran som samlas i det öppna röret när pluttarna är bort och göra samma modifiering... :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips