Berättelse om sommarens Sarekvandring

Nu har jag lagt upp del 1 i berättelsen om sommarens Sarekvandring, här på min blogg. Andra delen, som berättar om den mer äventyrliga delen, läger jag upp i början av nästa vecka (den är inte klar ännu). Trevlig läsning!
 
Tack Gunnar för din berättelse. Du skriver lättläst och trevligt och med fina bilder. Ni fick ju ett minst sagt varierande väder, typiskt fjällväder skulle jag säga! Nu väntar vi med spänning på fortsättningen..........

Hälsn Pelle
 
Och spännande blev det! Vilka tvära kast mellan det besvärliga och det underbara. Du är en riktig tuffing som klarar såna vad som jag själv inte ens skulle överväga att ge mig på. Men skönt att du åtminstone fick några snöbryggor längs vägen.........Nästa gång hoppas jag du får uppleva hela Álggavágge i sol, det är paradiset på jorden!

Tack för din berättelse, Pelle.
 
Spännande och läsvärd berättelse över din Sarek vandring. Själva vandrade vi delar av samma sträcka förra sommaren, fast vi hade tur med strålande solsken och värme som gav ett bestående och mycket positivt intryck av centrala Sarek:)
Du berättar om sträckan utmed Skárjátjåhkkås sydsluttning mellan Mikkastugan och vadet vid Guohperjåhkå som besvärligt. Vi valde att ta höjd direkt efter Mikkastugan upp mot 900m nivån för att sedan vika ner mot Guohperjåhkå som vi vadade precis ovan sammanflödet med Gálmmejåhkå, dvs nästan fågelvägen mellan Mikkastugan och vadet över Guohperjåhkå. Det visade sig vara ett bra vägval med lättgången terräng och inga videsnår som rekommenderas.
 
Tack, kul att det uppskattas! Alggavagge vill jag gärna återvända till!

Smux: Tack för tipset, bra att veta om jag tar den vägen en gång till. Jag tänkte faktiskt att jag antagligen hamnade lite för långt ned redan från början!
 
Kul att läsa om din första Sarekvandring. Även jag genomförde min första Sarekvandring men tack och lov med mindre strapatser och något bättre väder.
Mvh Veni
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
oeriksson Berättelse och bilder från sommarens vandring Fjällvandring 7
mojmoj Berättelse från sommarens vandring Fjällvandring 0
veni Kort berättelse om vandringen till Rago NP och Hellmobotn till Sörfjorden Fjällvandring 13
veni Berättelse om Nordkalottleden Etapp 3 Fjällvandring 1
veni Feedback över rut planeringen inför sommarens fjällvandring Fjällvandring 29
Struensee Behöver turtips inför sommarens vandring Fjällvandring 4
seasteel Tips på parkering för sommarens korta vandring? Fjällvandring 11
nicko_ Hjälp mig tänka kring sommarens vandringsplaner i Abisko/Kebmassiven. Fjällvandring 12
snurte Problem att boka sommarens tågbiljett Fjällvandring 2
Fossa Sommarens vandring Fjällvandring 2
Almgren Sommarens tur start i Katterat Fjällvandring 22
stormtrivs Sommarens turer - Proviantera om Fjällvandring 2
Fossa Sommarens planer Fjällvandring 8
Mattias O Sommarens vandring Fjällvandring 13
Mattias O Sommarens vandring... Fjällvandring 3
orren86 Inspiration för sommarens strapatser. Fjällvandring 14
Bilder från sommarens vandring kring Zermatt Fjällvandring 0
handjam Sarekvandring Fjällvandring 6
mikael.johansson Synpunkter på sarekvandring Fjällvandring 23
Gupta2 synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 18
Erker Feedback på min sarekvandring Fjällvandring 12
Majkis Råd inför Sarekvandring sökes! Fjällvandring 1
Lillräven Sarekvandring nästa vecka - mycket tacksam för svar på några frågor Fjällvandring 26
Struntprat Sarekvandring tidigt i juli - turförslag Fjällvandring 14
eyck Sarekvandring Fjällvandring 6
folkmusikandreas Tips inför Sarekvandring Fjällvandring 4
Mangee Synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 30
kamera Sarekvandring Kvikkjock Ritsem Fjällvandring 16
bce Tips inför Sarekvandring Fjällvandring 4
valtteri Idag börjar årets Sarekvandring Fjällvandring 2
Jannekofot Synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 7
Rombo Sarekvandring med start 14 juli Fjällvandring 2
jeff Sarekvandring i sommar Fjällvandring 10
ErikThorsell Ang. Sarekvandring Fjällvandring 44
blomberger Tips inför sarekvandring! Fjällvandring 4
avslut1008 Sarekvandring över midsommarhelgen..... Fjällvandring 1
rangefinder Sarekvandring. Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.