Behöver en guide i att föra över kartor!

Jag har köpt en eTrex VentureCx och skall försöka lägga in lite kartor men får inte riktigt till det..
Hur gör man? Skall det läggas in på minneskort separat eller sköter man allt via usb-kabeln??
Är det ngn som har en guide av något slag som visar hur man gör?

Mvh Magnus

Från Mapsource kan du göra vilket som. Antingen överför du till din GPS, som fixar så att kartorna hamnar på minneskortet, eller så sätter du kortet i (en adapter i) en minneskortsläsare, och låter Mapsource skicka kartorna dit.

Det senare alternavtivet är oftast snabbast.

Anders

...jag har försökt att skicka dem och det funkar men dom finns inte(jag hittar dem inte) på GPS:en när jag vill använda dem, jag har bara ngn baskarta som e såå kass
/ magnus

... nu fick jag in en bit av område 8 (stockholm).
Men om man vill ha in större del av kartan så säger den att det bara finns 1980mb kvar, alltså bra mycket mer än vad som behövs för omr 8 kartan på 54mb????

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips