Bästa powerbank för långresa

Köpte tidigare Anker från GB, väldigt förmånligt pris via Amazon.
De skickar numer inte till Sverige, inte heller från tyska Amazon.

Det är lite synd då de verkar vara bra men ruskigt dyra här.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det jag noterade när jag söker är att när de säger att de inte kan leverera till Sverige så är det ett sätt att säga att de inte har det på lager inom rätt hamn med frihandelsavatal i EU-området medans samma produkt men annan färg, mycket väl kan levereras...

Jag beställde en via aliexpress som har solcell men den laddar tyvärr väldigt dåligt i solen. Skulle nog kräva en större solpanel för att ladda den lite bättre. Men nu har jag köpt en Anker som tydligen skall vara bland de bästa enligt tester i tex m3 och www.powerbankexperten.se

PB med genomladdning?

Tack för intressanta inlägg men saknar info om batterier som klarar genomladdning! Smidig funktion när man väl hittar två hål i väggen och lämnat de ofta specifika laddarna hemma. Även viktigt om man ska använda sin PB som cashbatteri för att jämna ut laddströmmarna från tex solceller och dynamonav. Sökte en sådan modell inför cykelsemestern utan att hitta någon, så det fick bli en TP-Link 10400 mAh och laddning av mobil mm nattetid. Prisvärd och funkade bra men vid mycket användning av gps-funktionen var ibland på håret!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips