Bästa powerbank för långresa

Hej
Vilken powerbank kan ni rekommendera för längre turer. Jag söker en powerbank med mycket kräm som är bra. Har inga beskymmer med vikt. Beskymret är att de är för små.

Så tar gärna tips på en stor powerbank med Usb laddning.

Jag har en från anker. Www.anker.com

Finns på 26000 mha den går att ladda ganska många gånger på. Väger runt 500gram.

Finns dock inte att köpa på svenska sidor men går att beställa på Amazon och dom skickar till Sverige

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad ska du göra , du kanske klarar dig med en 10Ah och liten 5-10W solpanel som laddar powerbanken hela tiden

Eller är det vinteräventyr eller långexpedition i grottor?

Ett 95 Ah bilbatteri
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Elsystem/Batteri/AGM-batteri-2000028225/

plus en eller två såna här
http://www.clasohlson.com/se/USB-laddare-12-24-V-Exibel/36-5326
(Det är lite otydligt men jag har en sån och den klarar 2,1 A per uttag)

Möjligen behöver du också en laddare till batteriet, företrädesvis då en som klarar 100-240 V så den funkar i hela världen.

12 V 95 A motsvarar ju över 300 000 mAh (powerpacks brukar ange batteriets kapacitet, d.v.s. det är 3,7 V 20 000 mAh i monstren, man får inte ut 5 V 20 000 mAh som man kan förledas tro).

OBS att det eventuellt har blivit kvistigare att beställa batteriprodukter från utlandet. (Tror det har att göra med att man inte längre får skicka med flyg, pga den fruktat fenomenalt jättestora dödsexplosionsrisken med litiumjonbatterier)
Fick vänta flera veckor extra på en powerbank från DX nu precis.

OBS att det eventuellt har blivit kvistigare att beställa batteriprodukter från utlandet. (Tror det har att göra med att man inte längre får skicka med flyg, pga den fruktat fenomenalt jättestora dödsexplosionsrisken med litiumjonbatterier)
Fick vänta flera veckor extra på en powerbank från DX nu precis.

Det är konstigt, jag såg det nu också. Jag köpte en Zendure Powerbank (10000 mAh) från Amazon.co.uk för bara ett par veckor sedan. Det tog bara ett par dar så var paketet framme, inga problem alls. Nu verkar den butiken ha slutat skicka till Sverige. Det är synd för jag tänkte nästan köpa ett till.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips