Vandra i Sarek - var ska man starta, och vilka är era bästa tips?

Om man vill lämna lite grejor någonstans och avsluta på ett bättre ställe så kan jag varmt rekommendera Årrenjarka mountain lodge. (Bussen från murjek stannar där). Går även att starta från den platsen om skall sova nån natt innan start med buss och helikopter från kvikkjokk ! Årrenjarka har egen dusch på rummet och även tv och ingen städning samt riktig resturang och butik med större utbud än stf kvikkjok !

Senast ändrad:
Om man vill lämna lite grejor någonstans och avsluta på ett bättre ställe så kan jag varmt rekommendera Årrenjarka mountain lodge. (Bussen från murjek stannar där). Går även att starta från den platsen om skall sova nån natt innan start med buss och helikopter från kvikkjokk ! STF Kvikkjokk är jvlgt stimmigt och har förbannat dålig service !
+1 på den rekommendationen, vi har gjort det i bil efter en heldags färd innan helikopter in till Staloluokta morgonen därpå. Vilket för övrigt är en riktigt trevlig startplats för vandringar, men jag har inte testat den vägen in i Sarek än. En tur förbi otillgänglighetspunkten och sedan in i Jiegnavagge eller övre Njoatsosvagge kanske?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips