Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Detta låter konstigt men den väcker så mycket uppmärksamhet att ingen vill ta något från den. Jag låser min HP Velotechnik Street Machine Gt (en liggcykel) med ett ABUS Granit Plus när jag lämnar cykeln och det är inte ovanligt att när jag kommer tillbaka står det antingen några äldre män och tittar på cykeln eller att en mor med ett mindre barn väntar för att se mig cykla iväg på den.
Dock inte i Storbritannien där tandem har blivit så populära att jag såg nästan lika många sådana som vanliga långfärdscyklar.
Orsaken enligt mig är att stora delar av Storbritannien är mycket kuperat och att cyklar uppför i 20 % lutning verka gå med en tandem men vi andra skjuter våra cyklar i uppförsbacken.
Tillbaka till debatten låsa packning och cykel.
Om man i de olika länderna följer cykelleder så hamnar man för de mesta när man ska handla, hämta ut pengar m.m. i mindre städer och där är stöldrisken låg.
När de gäller kvalité på cykelleder är Storbritannien helt överlägsen andra länder just nu. Vilka andra länder skyltar om du tar en avstickare, vägen tillbaka till leden?
Hej!
Inför våran tur i sverige i sommar har jag en fråga. Hur gör man för att minska risken för att bli av med grejer när man lämnar cykel och packning?
Vi lämnar aldrig hojarna obevakade på offentliga platser, ska vi handla går en in och handlar, fikar vi stannar vi vid en uteservering där man kan ha hojarna under uppsikt på någon meters håll.
Däremot kan man ofta lämna hojarna i tältet på campingplatser, då naturligtvis väl låsta.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar