Arrgh! Jag vill åka skidor...

Ja!

Imorgon är jag jourledig, så ikväll sticker jag upp till stugan och i morgon står jag på fjället.


WOHOOOO!! För att citera BLUR.

/BAX
 
Jag skall imorgon genast efter jobb åka ut till en närbelägen nationalpark och ta med tältet, en tjock sovsäck, någon bok och god mat och bara leva livet...

Hoppas att det ännu då är klart och fint väder.

/Johan
 
Och jag drar till DAVOS

om en vecka och blir där till
sista Juli. Som man bäddar får man ligga -:)

Kombinera jobb med kvalitativ fritid är min melodi!!

Ha det så bra i sverige!

Martin
 
Och jag drar till KORSIKA

før att gå "Corsica haute route" i morgon! Førvæntar stora alpina utmaningar, eventuellt stillasittande på en stuga mens ovædret rasar utanfør... Tur blir det i alla fall!
Æven om man inte har månader av semester, hinner man en god del på en oval vecka / en långhelg.

Ut på tur - aldri sur

Britta
 
Man kan ju också flytta lite närmare bergen så man kan ta dit upp på helgerna... Det räcker rätt långt! Sen hjälper det ju om man har en flexibel arbetsplats! Min kollega bestämde sig t ex igår för att åka till Alta/Utah fre-sön. Suck, vill också dit!
Men snart är det bara en dag till helgen :)

-Martin
 
Så varför inte...

...för att göra en lång tråd kort, kan man inte införa ett forum där man kan få yla ut sin ångest över att inte kunna få stå på laggen med en meter nyfallet puder under istället för att slita häcken av sig på jobbet...

Men OK, snart är det helg och då tänker även jag dansa ner för fjället i valstakt :)
 
Re: Så varför inte...

madir; sa:
...för att göra en lång tråd kort, kan man inte införa ett forum där man kan få yla ut sin ångest över att inte kunna få stå på laggen med en meter nyfallet puder under istället för att slita häcken av sig på jobbet...

Men OK, snart är det helg och då tänker även jag dansa ner för fjället i valstakt :)

Hmmm...
Tyvärr tror jag att just detta forum skulle bli ganska överlastat :-(
Kanske bättre med ett forum att yla i för de som har kunnat pumpa puder? För andra att inspireras av?
 
Tyskland, med Alperna på dagstursavstånd, dvs nånstans i Baden-Württemberg el Bayern. Helst Bayern nånstans söder om München, i värsta fall Schwarzwald. Gäller bara hitta ett jobb, jag söker för fullt (hoppas inte chefen läser Utsidan...).

/Håkan
 
TIPS

Gore-Tex Europa-Lab ligger i närheten av München ;-)


Själv jobbar jag faktiskt vid foten av en bergskedja, vars för tillfállet snövita toppar bildar utsikten frân mitt kontors-fönster...med blommande mandelträd i förgrunden...

Masse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.