Äventyr i skogen, första gången

Bra grejor behöver inte kosta, grejen är att undvika dåliga grejor, särskilt de som dessutom är dyra. Vissa bra grejor kan kosta en del, men de är inte dyra. Ett bra tält som kostar 4-5.000 begagnat kan man ha hela livet och det håller oftast för påfrestningar IFALL det blir sämre väder än väntat.

Ringa 112 och satellittelefon... det luktar troll här.
 

clindh

Forumvärd
Men du.. Vem ringer 112 bara för att tältet går sönder? Billigare tält kanske inte klarar lika hårda vindar som ett dyrare...MEN.. ska det hindra någon för att våga sig ut i fjällen? Fjällen är inte reserverat för fjolliga stockholmare med höga inkomster ...
Tagga ner lite eatmyram, du verkar vilja provocera mer än du vill hjälpa. Du förstår ju själv vikten av bra utrustning, vilket syns i trådarna där du frågar om bästa tält - skrivna från ditt andra konto på Utsidan (det är ett regelbrott att ha två) Funktion var ju tydligen viktigare än pris för dig där, du ville inte bli sittande på fjället med fel slags tält.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tagga ner lite eatmyram, du verkar vilja provocera mer än du vill hjälpa. Du förstår ju själv vikten av bra utrustning, vilket syns i trådarna där du frågar om bästa tält - skrivna från ditt andra konto på Utsidan (det är ett regelbrott att ha två) Funktion var ju tydligen viktigare än pris för dig där, du ville inte bli sittande på fjället med fel slags tält.

:)

/Andreas
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Många komiska dimensioner i den här tråden. Först TS frågor och hans vandringskompis ovilja att ta emot goda råd. Därefter tre års total inaktivitet på Utsidan från dem båda innan vi fick reda på hur det gick. Till sist lite retoriskt ställningskrig som föranleder moderatorn att ingripa och dessutom avslöja dubbla konton. Underhållande läsning. ;-)

Men för att ställa en seriös fråga också, så undrar jag om TS gjort en lite utförligare utvärdering av vad som funkade bra eller inte bra. Skulle ni ta med er exakt samma utrustning och mat om ni gjorde om turen idag? Blev ni klokare och mer erfarna av ert äventyr och i så fall på vilket sätt?

Mvh / Filiokus
 
Många komiska dimensioner i den här tråden. Först TS frågor och hans vandringskompis ovilja att ta emot goda råd. Därefter tre års total inaktivitet på Utsidan från dem båda innan vi fick reda på hur det gick. Till sist lite retoriskt ställningskrig som föranleder moderatorn att ingripa och dessutom avslöja dubbla konton. Underhållande läsning. ;-)

Men för att ställa en seriös fråga också, så undrar jag om TS gjort en lite utförligare utvärdering av vad som funkade bra eller inte bra. Skulle ni ta med er exakt samma utrustning och mat om ni gjorde om turen idag? Blev ni klokare och mer erfarna av ert äventyr och i så fall på vilket sätt?

Mvh / Filiokus

Jag är även intresserad av veta om turen gjordes då för 3 år sedan eller om det skedde senare!

/Andreas
 
Nä, mer klubben för de som tycker man beter sig som folk även på nätet. Blir rätt förvånad att du gasar på i samma stil efter att brallorna åkte ner. Ser inget fel i att admin knäppte dig på näsan när du uppenbarligen är feg och mot forumreglerna använder ett anonymt extra alias för att skriva saker du troligen inte står för med ditt namn bakom. Lite ödmjukhet skulle inte skada. Trevlig helg alla!

PS. Förstod först inte hur du orkade plåga dig själv med att läsa och registrera en användare till och med. Att du nu har två övergår mitt förstånd. Om Utsidan är så dålig så rekommenderar jag dig att logga ut och försöka hitta ett annat forum som passar dig bättre.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.