Älgjägare dödad av björn

FreddeSkåning; sa:
Jag ber om ursäkt för mitt utalande då detta kan vara en tolkningsfråga.

För om vi ska inrikta oss på stress och liknande blir inte djuren det av sig själv när de jagar varandra?

Första tanken jag får av djurförsök är att det lider av någon skada, men som sagt det är hur man tolkar det.

Och nej vi behöver nog inte dra upp denna tråden igen, men reagera bara på vad det skrevs här idag.

//Fredde

Men påstå inte att djuren inte plågas av jakt bara för att de gör det av varandra också.Två fel blir inte ett rätt,bara två fel.


peter
 
Okej, men som jag sa är detta en tolkningsfråga, när plågas djur?

Är det när de blir stressade har jag helt fel det håller jag med om men tycker man att djurplågeri är när det går lite längre och djuren lider av t ex någon skada har jag, ja lite mindre fel..

//Fredde
 
Jaså? Haha, jag blev nyligen medlem och har inte läst igenom hela tråden, 10 sidor är rätt mycket :)

Men då känns det rätt onödigt att vi fortsätter här, för jag tror att det kvitar hur mycket vi skriver så kommer vi inte riktigt fram till något bra svar efter som det är en "tolkningsfråga" (Oj vad jag tjatar om de)


//Fredde
 
FreddeSkåning; sa:
Okej, men som jag sa är detta en tolkningsfråga, när plågas djur?

Är det när de blir stressade har jag helt fel det håller jag med om men tycker man att djurplågeri är när det går lite längre och djuren lider av t ex någon skada har jag, ja lite mindre fel..

//Fredde

Ett djur som hetsas på ett eller annat sätt plågas väl?

Jag sysslar (sysslade) mycket med fiske,men det handlar inte om det är plågeri,utan är det befogat?

Absolut!


peter
 
Ja jag kommer väl inte ifrån det, men jag ser fortfarande inte Jakt som djurplågeri! För utan jakten, hur skulle det då se ut i våra skogar?

Du får ursäkta men nu hänger jag inte riktigt med, jag sysslar själv med fiske och vill inte kalla de heller för djurplågeri men det är svårt att säga att fisken simmar lugnt och försiktigt in till båten med en krok i munnen och blir sen upplyft ur vattnet för att bli fotograferad utan att bli stressad..

Nä vi människor plågar djuren lite här och var tyvärr men det är lätt man glömmer det när det man hittat något som man tycker är roligt.

//Fredde
 
FreddeSkåning; sa:
Ja jag kommer väl inte ifrån det, men jag ser fortfarande inte Jakt som djurplågeri! För utan jakten, hur skulle det då se ut i våra skogar?

Du får ursäkta men nu hänger jag inte riktigt med, jag sysslar själv med fiske och vill inte kalla de heller för djurplågeri men det är svårt att säga att fisken simmar lugnt och försiktigt in till båten med en krok i munnen och blir sen upplyft ur vattnet för att bli fotograferad utan att bli stressad..

Nä vi människor plågar djuren lite här och var tyvärr men det är lätt man glömmer det när det man hittat något som man tycker är roligt.

//Fredde

Får väl sätta en krok i läppen för att du skall hänga med då :).

Det är ett nödvändigt ont.Sålänge man inte har själsökande ammunition med insomningsgas eller att dynamitfiske tillåts är det vad som står till buds.


peter
 
FreddeSkåning; sa:
Ja jag kommer väl inte ifrån det, men jag ser fortfarande inte Jakt som djurplågeri! För utan jakten, hur skulle det då se ut i våra skogar?

//Fredde

Det går ju alldeles utmärkt att jaga utan att använda drivande hund. Då dör djuret utan att ha sprungit 1 m!
 
Tarra; sa:
ping; sa:
FreddeSkåning; sa:
Nu får du väl ändå ge dig..

Man ska inte utala sig om jakt och liknande om man inte har den blekaste aning om vad det handlar om för djurplågeri är det inte!

På vilket sätt plågas/stressas inte djur vid jakt?


peter


På många sätt. På vilket sätt plågas/stressas de...?

Jo,jag är medveten om att man kan ägna sig åt smygjakt,sitta pass och de flesta former av Fågeljakt utan större påfrestning än ett snyggt och direktverkande skott.Likväl är jag medveten om drevjakt,jakt med drivande hund och grytjakt som innebär en lite jobbigare slutfas på livet.Det jag reagerade mot var det självklara tonfallet av en som inte hade en aning.


peter
 
ping; sa:
Tarra; sa:
ping; sa:
FreddeSkåning; sa:
Nu får du väl ändå ge dig..

Man ska inte utala sig om jakt och liknande om man inte har den blekaste aning om vad det handlar om för djurplågeri är det inte!

På vilket sätt plågas/stressas inte djur vid jakt?


peter


På många sätt. På vilket sätt plågas/stressas de...?

Jo,jag är medveten om att man kan ägna sig åt smygjakt,sitta pass och de flesta former av Fågeljakt utan större påfrestning än ett snyggt och direktverkande skott.Likväl är jag medveten om drevjakt,jakt med drivande hund och grytjakt som innebär en lite jobbigare slutfas på livet.Det jag reagerade mot var det självklara tonfallet av en som inte hade en aning.


peter

Reagera på vad jag tycker hur du vill med kom inte och säg att jag inte har någon aning om vad jakt innebär!

//Fredde
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Kommunpolitiker sköt järv - trodde det var björn Jakt 55
honkydory "Skadskjuten björn till angrepp!" Jakt 72
grodanbolle Björn vs Jägare Jakt 48
KLAGER Ytterligare en Björn väckt Jakt 64
bengtjohansson Björn igen... Jakt 52
KLAGER Ytterligare en incident med jägare och björn Jakt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.