Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Ryggsäckstest och årets första skidtur!

Planerna var ju att gå en testtur med min hemmagjorda ryggsäck idag med normal packning men i och med att det snöat rejält i två dagar så blev det en skidtur med min nya ryggsäck istället. Det var nog lika bra för hade jag mött någon efter landsvägen med ryggsäcken hade jag väl definivt fått nördstämpeln på mig.

Nåväl, skidtur blev det istället och det var riktigt kul. 3 dm lössnö gjorde att det inte blev någon jättelång tur (ca: 45 min). Att åka skidor i lössnö är jobbigt eftersom skidorna går till botten och så här tidigt på säsongen innebär det ju direkt på marken. Knöligt och jobbigt men kul i alla fall.

Fjällvandring med barnen

I förra veckan blev det en kortare tur till fjällen med barnen. Turen gick till Arjeplogsfjällen, närmare bestämt i närheten av sjön Kouletisjaure, ett par km från norska gränsen. Vi gick inte så himla långt mest tack vare att det var ganska gott om dvärgbjörk och lågt vide och det passade inte riktigt för min yngsta dotter Nadja som har lite för korta ben.

Nu var friluftsfritiden räddad!

Så, då var det gjort!

Nu har jag sagt upp mig från alla idéella uppdrag.

Sommarens planer!

Sommarens turer börjar ta form nu. De flesta handlar naturligtvis om fiske men även "normal" vandring samt svampplockning.

Så här ser listan ut i dagsläget:

Hängmattetest

I natt blev i alla fall hängmattetestet av och jag överlevde i alla fall.....

Nädå, det gick riktigt bra frånsett att det var lite kallt mitt i natten. Vaknade omkring halv tre och då var det bara tre grader varmt. BRRRRR!