En friluftsblogg. Friluft såsomi kängor, ryggsäckar och tält. Och lite annat också kanske.

Obotlig natur-och friluftsromantiker med förkärlek för vandring och god mat. Hundar, ryggsäckar och kängor. Också.

Användarnamn: Nyingen

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Jakt, Bär & svamp, Orientering, Löpning

Varför vi gör det...

Om ni läser det här så vet ni ju redan. Varför vi gör det alltså.

Varför vi går på fjället.

Kycklingstuvning, fullmåne och en glad jycke

Helgen bjöd på en kort övernattningstur med vandringsvännen J. Temat var goda samtal, lyxlagat och mjuka hundöron. Platsen var ett vindskydd längs Bergslagsleden, maten var kycklingstuvning och hunden som öronen sitter på heter Mikka.

Lördagshäng i Kilsbergen

"... Djävulen skänker sina höghus till dom,

som skrattar åt torpet i gläntan bortom

Nytt ryggsäcksinlägg!

Våren 2020 renoverade jag ytterligare en ryggsäck åt en kompis. Det blev inte så många bilder tagna men däremot spelade jag in en video om den. Så det här inlägget blir lite annorlunda: klicka på länken nedan och håll till godo med en helt oredigerad film om en ryggsäck.

Vinterbyxor

Friluftslivet har på riktigt legat på sparlåga det senaste året. För tidig semesterperiod och studier gjorde att sommarens fjälltur inte blev av. Och sjukdom kom i vägen för vinterns. Latheten och studentens evigt dåliga samvete över att inte läsa eller skriva på var eviga minut dödade effektivt inspirationen till höstens helgturer. En gång var jag ut. En gång! Suck. Ja ja. Det får väl bli bättring.

Fast nu skulle det här vara ett utrustningsinlägg och närmare bestämt handla om mina "nya" byxor för vinterbruk.