En friluftsblogg. Friluft såsomi kängor, ryggsäckar och tält. Och lite annat också kanske.

Obotlig natur-och friluftsromantiker med förkärlek för vandring och god mat. Hundar, ryggsäckar och kängor. Också.

Användarnamn: Nyingen

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Jakt, Bär & svamp, Orientering, Löpning

Gästinlägg - Maten, den goda

Här är det utlovade gästinlägget från S om maten vi åt under årets vandring. Dock omfattar det inte bara vår tur i Abiskofjällen utan även hennes paddeläventyr i Norge så det finns en hel del tips här. Och gott är det alltihopa, vill jag lova!

———————)(———————

”The big three” i Abiskofjällen

Långtur 2019, del 1

The quest for the holy backpack, S6 EP37

Inför sommarens lite längre fjällvandring har jag gjort iordning en ramrygga till sonen. Blev riktigt bra.

Grunden utgörs av den ramsäck som jag beskrev i mitt första ryggsäcksinlägg för några år sedan. Men nu är det ny ram, nytt bärsystem, ny innerficka i locket, och äntligen en mindre bärpåse nederst på ramen som jag är nöjd med. Sedan är den givetvis utrustad med en ”dumpficka” på avbärarbälter.

Snöfattig tur i Ljungdalsfjällen

En avbruten vandring...

Bild: Solmagi

Ulf Lundell lär ju ha sagt att ”en inställd spelning är också en spelning”. Och så må det kanske vara, men en avbruten vandring... det är bara besvikelse.