En friluftsblogg. Friluft såsomi kängor, ryggsäckar och tält. Och lite annat också kanske.

Obotlig natur-och friluftsromantiker med förkärlek för vandring och god mat. Hundar, ryggsäckar och kängor. Också.

Användarnamn: Nyingen

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Jakt, Bär & svamp, Orientering, Löpning

Tornet mot himelen -iglooistens mardröm!

Vinterfjällen. Vackra. Hårda. Fluffigt vita. Osynligt grå. Uppför. Nerför eller på skrå. Sällan platt. Platsen för glädje och lek. Med allvaret bak knuten hela tiden.

Packlista för Grövelsjöturen

Tänkte lägga ut det här redan igår man det han jag då rakt inte med. Får bli nu istället. Liggandes i tältet vid trädgränsen ovanför Grövelsjöns fjällstation.

Förberedelser

Jag har ju i tidigare inlägg puffat för spontant och enkelt friluftsliv i vardagen där man med bara ett pillegnutt av förberdelser ger sig ut och slaggar i ett vindskydd eller tält. Men det finns ju också annat friluftsliv som är både mer krångligt och kanske till och med farligt. Och därmed mer förberedelsekrävande. Och kanske tycker ni, liksom jag, att de lite större, mer avancerade friluftsturerna till och med är höjdpunkterna!?

Friluftsliv deluxe - fältbastu!

Vacker natur, god mat och trevligt sällskap är ju några givna framgångsfaktorer för lyckat friluftsliv. Allt detta har jag skildrat mer än väl tidigare. Så nu tänkte jag ta det hela till nästa nivå...