I samarbete med:

Användarnamn: Karin@explore61N

Intressen: Alpinism, Klättring, Expeditioner, Vandring, Navigering, Mountainbike, Multisport, Orientering, Paddling, Segling, Utförsåkning, Speleologi, Kiting o skidor av alla de slag!!

Utförspaddling i Hälsingland!

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Tromsö, ompackning och uppmärksamhet!

Tromsø  ett favoritområde i världen.  Under senaste stoppet för två år sedan då vi kom förbi o hälsade på lite vänner efter Topptursresa till Lyngen var jag lika förtjust! Berg och hav i alla riktningar o fantastiska människor. Kvaløya = en favorit!

Vi nådde paradiset 01.00 på torsdmorgon.
Vi ringer upp hamnvakten och skickar förfrågan om lägga in oss. Kaj  11 hamnar vi på..  precis nedan stortorget.  Snacka om centralt boende!  Vi sover "ut" till kl 08.00 då det listan på saker att fixas huggs tag i.
Listan är lång. Först o främst måste motorn lags, vårt influgne meck-proffs Janne fixar biffen ( el spridarn var det ju.. ) elegant tillsammans med Niklas.  Hamnvakten aka "politi" kommer förbi och meddelar att vi inte kan ligga där vi gör, så trots uppgörelsen natten innan lägger vi om lite.

Segeltime!! Tromsö

03.50, bris 6,3m/s från 225°, god sikt, segel  fart 5,8m/s kurs 39°, N 68°062, E 15°132