En 22årig tjej som har myror i brallan och svårt att sitta still, ser det mesta som att det går att göra till ett äventyr och tycker det är otroligt roligt att lära känna nya människor.

Hallådär, här är en 24 årig pratglad, utåtriktad och energisk tjej som pluggat Vildmark & Äventyrsguide i Åre och numera är utbildad fjälledare & guide. Testar gärna mina egna gränser och har väldigt mycket myror i brallan så sitter helst inte still för länge innan jag hittar på något. Befinner mig i Jostedal på somrarna och just nu i Björkliden vintertid.

Sover hellre utomhus än inne.

Användarnamn: duracellkanin

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Multisport, Paddling, Foto, Löpning, Utförsåkning, Resor

Blanktjärn,bivack & topprep

Jag har en engelsk kompis på besök, sådär lagomt spontant då hon hade fått några dagar ledigt från jobbet och frågade om hon kunde komma över och hälsa på. Givet. Vi har bouldrat i hagel i Juniskär, packat min nya fyrhjuliga kompanjon till bristningsgränsen och tagit oss till Åre. Byn som jag numera kallar hemma. Igår testade vi boulderblocken vid väla i det strålande vädret och på eftermiddagen blev det spontant bestämt att vi blev ett galet underbart gäng som skulle spendera kvällen & natten vid Blanktjärn. Tjärnen vattnet just är så blankt och turkost att man ser botten av den och det som finns där, den är inte speciellt djup heller. Väldigt mäktigt.

Dit traskade vi, gjorde upp en eld, byggde bivack av pressening, grillade korv och underhöll oss med allsång som varierade i tonarter (så att säga😂) jag passade även på att ta ett dopp, det var ingen chans att tveka utan bara ta sig i. Det var sådär kallt att man får lite smått svårt att andas men helt klart värt det. Det var en extremt trevlig kväll och vi såg solen gå ner och färga himlen i en röd nyans vid horisonten. Fåglarna kvitterade och Ida kommenterade imorse " jag sov bättre här än vad jag gör i min egen säng" vilket är ett underbart betyg. Och jag håller helt med henne. Det här blev för oss ett äventyr vi kommer ha goda minnen av länge, så ta er ut till ett vindskydd eller ta med ett tält, bygg en bivack och goda vänner till en fin plats och gör det inte så komplicerat. Jag har förresten hört att det ska göras en liten bok om alla stugor/hebren/liknande som är öppna för allmänheten runt i om Sverige, perfekt! Speciellt med man gillar äventyr men tycker det inte är helt komfortabelt att sova utomhus.