vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Födelsedagsbarnet

Igår uppnådde vår kära gammelhund den aktningsvärda åldern av 14år.

Hur blev det så,ser hon nästan ut att tänka.

Skogsskidtur- en gnällbetraktelse

Så norrbottniskt skogsromantiskt,att glida fram i de djupa skogarna bland stora tallar på den mjuka tysta vita snön.

Svinkyla i frysboxen jag bor i.

Ett annorlunda nyårsfirande

ja,maten och dryckerna de vanliga,men i år stannade vi inte hemma utan åkte upp till stugan i Kvikkjokk.

Håkans son följde också med.

Julblida

Efter några dagar med utmärkt skidföre kom som så ofta den förskräckliga julblidan.

Mycket skönt och lite märkligt och vackert när det är riktigt kallt och "normalt" väder och det blir fler och fler områden där det är varmt.

Julhunden

Ha!

Mot alla odds-här är hon igen,under granen,vår älskade lilla julhund.Ännu lite blöt efter julbadet.