vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

En runda runt Valleberget

Vi inledde semestern med att gå upp på berget ovanför stugan i Kvikkjokk-Lappviken för att sprida stoftet efter min pappa.

Jag och Håkan,våra pojkar,min syster,pappas och en av syrrans hundar,mamma fick vara med med kikare och telefon.

Shopaholic

Snaaart semester,och korta jobbdagar,jättelugnt.En härlig avtrappning inför ledigheten.

Idag sommar och sol,men det har varje dag kommit rätt häftiga åskregn,och även regn utan åska.

Nedräkning.

Efter det stora regnet som startade på midsommardagens eftermiddag har det idag blivit något mer uppehåll och inte fullt så mörkt.

Mörkt-det är årets ljusaste tid,och jag har lampor och levande ljus inomhus.

Sommarens fjälltursplanering

Sommarens "Stora tur" ska innehålla Alkavagge och Sarvesvagge.Det har vi bestämt sen länge.

Ser fram emot det men upplever just nu en viss stress över vägval både där och i övrigt.Vilka vatten ska korsas,hur ska de vara,tar man sej över/igenom?.

Muddusrundan-23 timmar med lättpackning.

Inledde långhelgen med att bege mej till Muddus.

Jag har senaste åren varit där försommar och senhöst efter många års uppehåll.

Sida: Första Föreg. 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 35 Nästa Sista

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.