Blogginlägg

Att gå till fjälls, tappa en öring och upptäcka en Rävling - eller Sagan om Ramryggsäckens återkomst

Statement: Jag har sagt det förr. Och är nu än mer övertygad. Så jag börjar med det, så är det sagt: Ramryggsäckar är bärmässigt överlägsna allt annat vid vikter runt 20 kg och över! Min nya kärlek: ... Läs mer.. 1

Bärstolsfixerier

Modifierar en Vaude Jolly Comfort bärstol med extra packutrymme inför "ensamvandring" med barn på 1,5 år. På sidorna bakom dotterns ben spänner jag fast två 12-liters ultratunna reservryggsäckar ... Läs mer.. 5

Försommarnattens hemlighetsfulla liv

Det handlar inte om så många veckor. Bara fyra eller fem i Skåne, kanske sex. Antagligen färre ju längre norrut i landet man kommer. Denna tid, när träden har slagit ut och mycket fortfarande är ... Läs mer.. 5

Ibland är det som vackrast precis när det regnat

Toppvandring med barn den 14 juni. En regnig kväll efter jobbet tog vi bil till Ågelsjön, för att gå upp till toppen. Precis när vi var framme sprack det upp. Mycket överaskningar i 5-åringens ... Läs mer..

21 juni Snöpulsning

Har den senaste tiden följt snöläget i fjällen. Någonting som inte kommer att hända är att vandra i Sarek om det är snö och blött. Så, jag följer utvecklingen med stort intresse. Har lite sidor att ... Läs mer..

En kort fundering runt lycka och bouldering

Vad är lycka? Ni som känner mig vet ju att jag funderar mycket på det här med meningen med livet. Och nu senast under ett London besök och tunnelbaneåkningar funderade jag på detta med hur folk måste ... Läs mer.. 2

Glaciärer,sjöar, fjordar, tunnlar - Norge

I en vecka har jag nu befunnit mig här i Jostedal där jag trivs tokbra och alla är så oerhört trevliga. Förövrigt har jag nog aldrig åkt igenom så många tunnlar som i det här landet och vilken tid ... Läs mer.. 1

Föredrag i Kvikkjokk om Präststigen

Helgen 7-9 juli kommer det anordnas Læstadius- och Linnédagar i Kvikkjokk. Det är två föreningar, en Læstadiusförening samt Linnésamfundet Polcirkeln, som anordnar föredrag, exkursioner med mera. Det ... Läs mer.. 5

Vandring Ågelsjön april 2017

Den ljusa årstiden är här! Ljuset finns där när man vaknar på morgonen , lite mer energi har kommit tillbaka, ljusa kvällar, naturen har fått liv igen, dags att jaga solnedgångar. Den 1 april 2017 ... Läs mer..

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.

Elvah Fjällvandrare

Fjällvandringsplaner, fjällvandringsminnen, fjällvandringsprylar*, fjällvandringsfilosofi. (*garanterat sponsorfritt fjällvandringsnörderi)