Blogginlägg

På Öringsjakt i Töfsingdalens gränsland.

Vägen gick mot Hällsjön och vidare mot Siljanskojan för att därifrån ensamvandra uppstöms Storån som utgör gräns mot Töfsingdalen Nationalpark för några dagars Öringfiske och vildmarksliv. Ca en ... Läs mer.. 1

Debatt: Sopor i naturen

Friluftslivets sopor - en negativ spiral från krävande turister  Kungsleden i sommarhetta - Jag såg rökplymen på långt håll. Blev nyfiken och ökade takten. Röken kom från en förbränningsugn vid ... Läs mer.. 3

100 K Skåneleden, Kust till kust.

Del I Från Sölvesborg till Glimåkra   Bildsköne Bengtsson  – Den hemliga kojan låg väl dold vid Filkesjön i nordöstra Skåne. Vackert inrett i sammet användes den som utgångspunkt för Bildsköne ... Läs mer.. 1

Storlien - vandringen startar

Solovandringen startade i Storlien. Egentligen startade den redan hemma, i och med att jag planerade den. Vandringen ändrades och blev längre då jag inte fick komma hem som jag tänkt mig. Det var ... Läs mer..

Ritsem - Saltoluokta

Ritsem – Saltoluokta, Sarek nationalpark Det här är min berättelse om när jag var i Sarek 2021 Måndag Jag har länge velat vandra genom Sarek i min Bucketlist. Så den här sommaren 2021 blev det av. ... Läs mer.. 3

Anåfjället i höstfärger till Funäsdalen

Den sista vandringsdagen började bra. Vi hade sovit gott i skogen, på norra sidan av Anåfjället. Målet för dagens vandring var att gå ända till Funäsdalen. Vi hade bokat plats på Härjedalingen, ... Läs mer..

Etapp 5 – Handen (Rudans gård) - Paradiset

Trots allt bråk inom familjen har jag i hunnit med att se naturen. Det har varit skönt att ge sig i väg och försöka rensa tankarna. Jag har hunnit med både etapp 5 och besöka skärgården. Etapp 5 gick ... Läs mer.. 1

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Glamping inget för oss

Vandring kort eller långt, stadsnära eller ödemark. Nyfiket och äventyrligt med folkbildande kunskap. Lika gärna solo som i trevligt sällskap.