Blogginlägg

Jämtlandstriangeln

Efter en extremt lång (och i mitt tycke) tråkig vinter med enstaka dagsturer, planerades det redan i maj för en fjällvandring. Då varken jag eller vandringskompisen Nina fjällvandrat flera dagar i ... Läs mer..

Stora svarta skogs-bestar

Det är mest solskenshistorier och blå himmel på min blogg men någon gång ska man väl vara med om något riktigt hemskt. Så att man känner att man lever, eller vad är det man säger. Det var en sådan ... Läs mer.. 3

En klippa och solnedgång helt för sig själv

Jag längtade ut så jag bestämde mig för att leta upp en klippa och tälta över natten. Förhoppningsvis är jag ensam, tänkte jag, en kväll som denna då de flesta tittar på fotboll och ja, jag var ... Läs mer.. 1

Närkontakt med östra Sarek (1)

Med tanke på den handledsskada jag ådrog mig i våras (beskriven i det förra blogginlägget) så var det inte alldeles självklart att jag skulle göra en tidig fjällresa i år. Men läkningen gick som den ... Läs mer.. 4

I väskan på Arête des Grand Montets

Vad har vi egentligen med oss under en tur som kräver 1 eller 2 övernattningar där ute bland bergen? En så kallad “bivy” är ett otroligt häftigt sätt att spendera en natt ute i bergen.  Anledningen ... Läs mer..

Första inlägget nu! :)

Hej allihopa som förhoppningsvis tittar in :) Mitt namn är Johnoss och jag bor i Malmö trakten, jag har sen liten alltid varit intresserad av skog / friluftsliv. Jag har varit ute på mina egna ... Läs mer..

19 juli Varmt

Med temperaturer runt 30 grader utomhus behöver man inte frysa. Det brinner på flera platser i Sverige och värmen ser inte heller ut att avta den närmaste tiden. Värmen och torkan får också ... Läs mer..

Lätt och hett i Lake District

Två veckor har passerat sedan jag rundade av mitt drygt två veckor långa äventyr bland bergen i engelska Lake District. Detta var mitt tredje besök i Lake District i år och mitt tionde totalt under ... Läs mer..

Närkontakt med östra Sarek (2)

Den tredje natten var, liksom de båda föregående, kall. Och det regnade från och till. Vid hoppackningen delade jag därför på tältet om vi skulle behöva det när vi rastade senare på dagen. Dag 4 – ... Läs mer..

#2

Hej alla, var ett litet tag sen nu :) Snart får även jag semester faktiskt, 4 veckor ledighet väntar. ( Sååå skönt ). Har lite vandring planerad i Norge annas tror jag mest att det kommet bli lugnt ... Läs mer..

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

En nybörjares äventyr

Naturupplevelser i varierande grad.

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.

Trail Stories

Äventyrslöpning på stigar, leder och stiglös vildmark bland fjäll och berg. Alltid med lätt packning!