Blogginlägg

Mitt Gröna band del 1 - En Början på något större

Sommaren 2019 var jag en av flera som vandrade Gröna bandet och eftersom jag vet hur jag själv satt satt innan och tittade på kartor, funderade över kost och om min utrustning skulle klara måttet kan ... Läs mer.. 10

Möte med en av de stora

För ett par dagar sedan vandrade jag i mörkret på landsvägen från Sixtorp ner till Mullhyttan i Västernärke, där jag skulle bli upphämtad av Livskamraten. Jag hade hängt en reflexväst på ryggsäcken ... Läs mer.. 6

Mitt Gröna band del 2 - En arme marscherar på sin mage och så gör även jag

Planerandet och funderandet över mat påbörjades vid ungefär samma tid och sätt som drömmandet framför lantmäteriets karttjänst, d.v.s utan någon egentlig plan. Jag började intressera mig för att ... Läs mer.. 3

Åldrande, livslängd och hälsa

Så jag har börjat med ett nytt film och livsprojekt. 3 årigt. Åtminstone. Det började när jag för en månad sedan sprang en trail tävling. På tre månader förbättrade jag min 10 km:s tid med 17 ... Läs mer..

På jakt efter en kallkälla

Vid två tillfällen har en medlem här på Utsidan (Tero Doe, tidigare statemachine) tipsat mig om att det finns en fin kallkälla i närheten av Sixtorp (Etappmål för Bergslagsleden 12 och 13). Idag fick ... Läs mer.. 3

Muddus - nere i ravinen

Förra inlägget avslutades lite abrupt. Här kommer nu fortsättningen. När vi hade sett oss mätta, och bestämt oss för att återvända till Muddusfallet dagen därpå så gick vi tillbaka mot ... Läs mer.. 4

Muddus - från ravin till ravin

Natten vid Boargaljávrre var inte lika kall som de tidigare i tält, som den innan vi kom till Arviddsons stuga eller den innan vi kom till Muddusleden. Jag skulle hitta på om jag sade att jag inte ... Läs mer.. 1

Ted x föreläsning

Jag fick en fråga häromdagen om det är så att jag gjort någon TED X föreläsning. Jag svarade ja. Jag fick äran att göra en sådan 2010, nästan tio år sedan. Mycket har hänt sedan dess och temat är ... Läs mer..

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här