Inlägg för paddlingsresa runt Sverige och Norge, och kanske även lite från andra långturer

Användarnamn: friluftmagnus

2024:
Maj, Juni, Juli

Dag 54 Grebbestad - Akeröy

Norge! Det är väl nu turen börjar på riktigt.

Dag 52,53 Grebbestad vila

Det var bra med två vilodagar, nu känner jag mig mer i fas och mättnadskänsla har infunnit sig emellanåt.

Min synk kvot för målgång ligger just nu på 0.9 (paddlad distans/total distans/paddlade dagar /totalt antal dagar) så lite efter ligger jag.

Dag 51 Jonsborg - Grebbestad

En lite för kort dag dagen innan gjorde att dagens tänkta distans vart lite lång, så distansen låg och skramla i bakhuvudet.

Men dagen började med att passera Lysekil och på håll Fiskebäckskil. En hel del barndoms somrar spenderades här och paddlat runt Skaftö har jag gjort en eller två gånger. Men det vart mer en snabb blick över axeln från Flatholmen.

Dag 50 Lyngnholmen - Jonsborg

Idag var det bra paddlingsväder och ryggen känns nu nästan bra. Med vinden i ryggen höll jag medelhastighet 7.9 km/h i nästan två timmar. Sen tog jag en paus med lite nötter så då sjönk det ner till 7 km/ h.

Västkusten med alla klippor är fantastiskt vackert. Karga landskap är det något speciellt med. Och så är paddlingen så mycket roligare när man

Dag 49 Rivön - Lyngnholmen

Det blev lång tältmorgon i väntan på lite lugnare väder först framåt klockan två gav jag mig iväg på en liten eftermiddags paddling.

Vinden på ca 9 ms kom från sidan och ibland motvind. Jag kunde korsa första färjeleden utan problem (det är trevligt med smala farleder).

Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 11 Nästa Sista

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.