Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

2024:
Juli

Vasloppsleden dag 4

Vaknade väldigt tidigt, käkade frukost och packade ryggsäcken för den sista sträckan till Mora. Och två timmar senare befinner jag mig vid målgången i Mora.

Vasaloppsleden dag 3

Vaknade tidigt denna dag, och efter frukosten kollade jag på den gamla Axikvarnen.

Vasaloppsleden dag 2

Efter att ha ätit frukost så packade jag min ryggsäck och fortsatte min vandring mot Mångsbodarna. Där fyllde jag på med vatten.

Vasaloppsleden dag 1

Efter att ha ätit frukost så packade jag min ryggsäck och bar ut den till bilen för att åka till Mora.

Väl i Mora så parkerade jag min bil på långtidsparkeringen och tog bussen upp till Sälen. Efter ca 2 timmars bussresa var jag i Berga by och äventyret kunde börja på riktigt.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.