Vill köpa Lundhags Forester

Har med en tår i ögat fått sälja mina Lundhags Forester för att de blev för små. Någon som vill sälja ett par i storlek 43?

Jag fastnar inte för varken Scout eller Park lika mycket.

Berätta gärna varför de blev för små? Växte dina fötter eller krympte kängorna? Om kängorna krympte, hur lång tid tog det?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag upplevde inte att de krympte, mer att jag inte räknade med att fötterna sväller efter att ha gått långt. Jag köpte dem med för lite marginal i storlek.

De är härliga om du hittar dem i rätt storlek, se till att du köper en storlek större än vad du brukar ha. Det enda som jag har att anmärka på är att de övre hakarna för skosnörena har en tendens att haka i andra kängan om man virar skosnörena runt skaftet. Annars kan jag bara varmt rekommendera dem.

Jag har ett par nya Park nu som har den nyare Opti-lästen som är lite rymligare för bredare fötter, den funkar fint i vanlig storlek och har vanlig snörning ända upp.

Har hittat ett par forester till salu och undrar om du tyckte de var bra och om det fanns några problem med dem?

Jag gillade oxå modellen skarpt MEN! Sulan släppte rätt fort i framfoten. Lundhags sulade om kängorna och förstärkte tån med ett x-tra lager cellgummi. MEN sen började sulorna släppa igen samt cellgummit spricka över fotryggen. Lundhags böt nu hela underredet utom skinnskaften (tog ca 2 mån). MEN då kunde jag inte gå i dom för tårna tog i mot, dom var för små nu. Åter till Lundhags som då tyckte att det inte var nått fel på kängorna. MEN DÅ gick butiken in och gav mig ett par nya Ranger mid istället.... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips