Värmen bjuder du själv på. Isoleringen reglerar hur kall eller varm du blir, beroende på väder, vind och din aktivitet, så anpassa klädsen inför varje byte av aktivitet.
go tur
go tur
Därför att den binder mycket luft. A och O att tänka på beträffande värmande klädsel är luft är det som isolerar, inte klädplaggen i sej. Vill man ha varma kläder ska man tänka "hur mycket luft innehåller/binder detta plagg". Som nr 2 kommer vindtäthet.Dun värmer mest
Ett personligt exempel, jag kan gå barhänt i -20 bara jag fått upp värmen i kroppen. Det brukar ta ca 10-15 minuters promenad. Förutsatt att det inte blåser särskilt mycket.Är man rejält varmt klädd på resten av kroppen ska man inte frysa om händerna.
Alt om man köper i syntet men lite bökigt med att reglera värmen och nr 2,mkt bra när man mekar bilen på marken däremot.(kanske fanns det de som hade jeans hänglebyxor på -70talet i fjällen när andra hade M-59 beg el nya lappade osv.(jag inpr.mina med FR.vallan,Ingen har haft tankar om overall ännu.
Nr 1 med om man saknar penis.Alt om man köper i syntet men lite bökigt med att reglera värmen och nr 2,mkt bra när man mekar bilen på marken däremot.(kanske fanns det de som hade jeans hänglebyxor på -70talet i fjällen när andra hade M-59 beg el nya lappade osv.(jag inpr.mina med FR.vallan,
Själv gillar jag typ M59 halsduk. Används till allt. Har den under hjälm som svettduk, hallsduk, snorduk (inte samtidigt) osv.Jag har en halsduk som är så bred att den är lite som en filt. Inget annat plagg jag har värmer så mycket, om man med mycket menar olika saker. Jag kan ha den som extratröja/väst under jackan, som halsduk (förstås), som kombo halsduk/mössa, som sittunderlag, över eller runt benen, som extralager i sovsäck ... ja, den är bra till lite allt möjligt. Materialet är akryl tror jag, vävd, inte stickad.
Jag kommer att tänka på Expeditionen säsong 2 när Nikki frågade Gustaf om han ville se hennes kissgrejNr 1 med om man saknar penis.