Vi fär hoppas Hestras hanskar är i garvat skinn och inte i läder.
go tur
go tur
Jag har också lätt för att få frusna händer. Även på sommaren kan jag vid t.ex. blött väder få ett eller ett par fingrar som "stannar av". En variant som fungerar bra för mig är Hestras skalvantar.Jag blir väldigt lätt frusen om händerna...
Jag har också lätt för att få frusna händer. Även på sommaren kan jag vid t.ex. blött väder få ett eller ett par fingrar som "stannar av". En variant som fungerar bra för mig är Hestras skalvantar.
![]()
Köp Pull Over Mitt Black - www.widforss.se
www.widforss.se
De är väldigt flexibla och blir så varma som du gör dem till. Jag har dem ofta med ett par vanliga lovikkavantar på vintern. På fjällvandringar har jag dem med och tar på dem om det regnar tillsammans med en tunnare handske.
Jo, förr eller senare blir man ju fuktig ändå i ett dagsregn men det blir mindre blött och lägre avkylning med dessa på. Jag brukar dra skaljackan utanpå handsken för att det inte ska rinna in. Funkar för mig då jag lättar på kardborren i ärmslutet.Den läcker inte in efter några timmars duggregn då eller?
Har du en storlek större än vanligt på den skalvanten eller skulle man tex kunna köra storlek 8 på både woolpower mittens och storlek 8 på den här tro?
Kör ju helst på något sådant här då priset känns betydligen mer förlåtande än 1500 som för army handskarna och jag får även här välja foder själv.
Kanske är någon mer nackdel som jag inte ser i att låta bli deras värsting handskar.
Bara for att ge dig ett helt annat forslag.
De ar helt tata, sa de andas INTE. Vet inte hur latta de ar att fa tag pa i konsumentled i Europa/Sverige dock. I Japan saljs de pa amazon och de flesta byggvaruhus.![]()
SHOWA Gloves TEMRES® 282 | Cold Weather Gloves
Water-resistant yet breathable, these multi-purpose gloves use thermal insulation and our state-of-the-art TEMRES® technology to keep hands warm, dry, and well-protected in cold climates for optimal comfort and performance. Enhanced surface grip on the fingertips allows a high level of tactile...www.showagroup.com