veckoturs packning!

Re: Re: Re: Många saker blev det...

Jag trodde också att det var ett 20-pack Camel, eller möjligen hade något att göra med Pearl-paketet camelpack (programmering i Pearl).

kajaken@yahoo.com; sa:
Det är en vattenpåse som man har på ryggen.

Aha. Ungefär som en Camelback alltså. ;)
Camelbak35omegaF06.jpg
 
andersmossing; sa:
Smart grej. Jag antar att man använder den för att höja tyngdpunkten :)
//A

Jag har testat att ha vattenpåse på däck när jag paddlade i Dalälven. Funkade inte så bra, kändes som att den hade gått åt skogen om man välte i forsarna. På ryggen är inte helt fel om man inte vill ha en flaska på däck eller i sittbrunnen. Skönt att inte behöva släppa händerna om det är mycket vågor.
 
I sittbrunnen är bra, det är lätt att dra upp slangen raka vägen mot munnen, och det är skönt att slippa ha påsen på kroppen.
Men framförallt har vattnet en bättre temperatur. Jag brukar låta den, eller de, ligga på botten framför sitsen.

På veckotur brukar dock packningen egentligen bestå av en hel del annat än vattenpåsen, vad man nu än kallar den eller förvarar den.

Det är dock rätt stor skillnad på packningen på vintertur och på sommartur!
Mat, kök, kläder, sovgrejer, cyklop kanske. Telefon, kikare, gps. Endast fantasin och storleken på kanoten sätter väl gränser.
 
Om du följer Fjällsäker eller salig Gunnar Linds råd kommer du att behöva en 130 liters, 5,3 kg ryggsäck och då blir genast allt så mycket säkrare!
Eller...........?

go tur
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...