veckoturs packning!

johankse; sa:
Om du följer Fjällsäker eller salig Gunnar Linds råd kommer du att behöva en 130 liters, 5,3 kg ryggsäck och då blir genast allt så mycket säkrare!
Eller...........?

Inte säkert. Man riskerar nog att skada sig när man försöker trycka ner en sån rygga i kajakens lastutrymmen.

Men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av kajakpaddling på fjället.
;)

Martin Fjaderlatt.se; sa:
johankse; sa:
Om du följer Fjällsäker eller salig Gunnar Linds råd kommer du att behöva en 130 liters, 5,3 kg ryggsäck och då blir genast allt så mycket säkrare!
Eller...........?

Inte säkert. Man riskerar nog att skada sig när man försöker trycka ner en sån rygga i kajakens lastutrymmen.

Men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av kajakpaddling på fjället.
;)

När jag var på forspaddlingskurs i Åre för ca 20 år sedan, så berättade kursledaren (som jobbade med att köra pistmaskin på vintern) att han ”paddlat” med forskajaken utför fjället (Åreskutan) när det kommit mer än 20 cm nysnö.

Om dett var sant eller bara en ”önskedröm” har jag ingen aning om. Jag vill gärna se några bilder innan jag är övertygad om att det går, och att det är roligt.

Per Brune

Brune; sa:
Jag vill gärna se några bilder innan jag är övertygad om att det går...

kayak-race(2).jpg

Googla bilder på kayak snow så får du ganska många träffar. Eller titta sist i senaste numret av Paddling.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips