Vattentät (liten) packsäck

Jag blev osäker på var denna tråden skulle hamna, men det fick bli här i paddlingsforumet.

Jag är på jakt efter en mindre vattentät packsäck att ha mellan benen i kajaken. Den ska rymma kamera, nycklar, telefon och eventuellt något mer.
(Kameran är 12x11x7cm stor)

Någon som har tips på lämplig säck/påse?

Anledningen till att jag måste ha den mellan benen är att jag inte har några packlådor på kajaken, och att jag vill sitta i närheten av kameran.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
har för mig att det var något företag som anonserade i utemagasinet med mjuka vattentäta hus till kamera som var ämnade för att även använda kameran i har ingen aning om de är bra dock

Tack för tipset. Ska söka lite efter det.

Annars tycker jag det är rätt smidigt att ha kamera, mobiltelefon och nycklar samlat i en och samma vattentäta säck - som ju även bör flyta.

Detta är vad du söker, 250kr.

sealine05.jpg

Det får nog bli den från Orust Kajak. Fanns även en flytväst där som jag blev sugen på.

Tack för tipsen, folk :)

Fick hem flytväst och packsäck idag.

Jag är mycket nöjd med prylarna, och packsäcken sitter som en smäck. Hoppas bara den håller tätt nu också :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips