Vart får man tag på cykelkartor över tyskland?

Jag och två polare skall cykla Gbg-Prag på 2 veckor,
men vi behöver cykelkartor över tyskland och Tjeckien,
vore gött om nån visse vart man kunde köpa dessa online eller i gbg...

Cykelfrämjandet, Svenska Cykelsällskapet eller Kartcentrum i Stockholm kanske har (googla för adress). DCF (danskt cykelfrämjande) har i alla fall, butik i Köpenhamn. För två veckor sedan var jag i Oldenburg dessutom, hittade samtliga cykelkartor (ADFC:s skala 1:150.000 med cykelleder, asfalt/grus, hög/låg trafik, campingplatser, cykelreparatörer mm) över norra Tyskland för 9.90E! Kan man vara säker på att hitta detta (var inget extrapris, detta var en box dock med kartbladen i lite tunnare papper än ordinarie tyska kartor) på plats är det m.a.o. billigt ...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ADFC som Per Eric skriver om, är en landstäckande cykelorganisation. Ghttp://www.adfc.de/ in på
http://www.adfc.de/
titta under ADFC Shop, å sen Radkarten Deutschland i vänstra menyn. (Man måste dock bvara registrerad som kund för att handla)

/Håkan

PS Var du Oldenburg i Holstein eller Oldenburg i Niedersachsen, Per Eric?

Åh, glömmer alltid det. Oldenburg i Ostfriesland (registrerings-skyltar OL), "nära" holländska gränsen. Inte det i Holstein.

/Per Eric

perosen; sa:
Åh, glömmer alltid det. Oldenburg i Ostfriesland
Du brukar hålla till i de krokarna, eller? Har du några trevliga förslag för cykelturer? (Jag bor i Bremen, så det är ju ett stenkast dit)

/Håkan

PS. Jag tycks ha snubblat rejält på tangentbordet i mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och hoppas att det trots allt är läsligt.

temmey; sa:
Jag och två polare skall cykla Gbg-Prag på 2 veckor,
men vi behöver cykelkartor över tyskland och Tjeckien,

Du behöver inga speciella cykelkartor för det här. 2 veckor gör att ADFC.skala 1:150 000 är onödigt stor.Den skalan behövs om man ska hålla sig till ett begränsat område.
Michelins 1:300 000-del är alldeles utmärkt för Tyskland. Mindre trafikerade vägar finns med och för Tjeckien finns en 1:300 000-dels karta utgiven av Falk-Verlag.Även denna med gott om småvägar inritade Köpte dessa kartor för en del år sedan på Kartcentrum i Stockholm

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips